جشن تولد انریکه مورا در ساختمان وزارت خارجه ایران حاشیه ساز شد +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جشن تولد انریکه مورا در ساختمان وزارت خارجه ایران حاشیه ساز شد +عکس
جشن تولد انریکه مورا در ساختمان وزارت خارجه ایران حاشیه ساز شد +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
تدارک جشن تولد برای معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توسط دولت ایران با انتقاد کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، همزمان با ورود انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران دولت ابراهیم رئیسی جشن تولدی برای وی بر پا کرده که با واکنش کاربران و برخی از منتقدان روابط بین‌الملل سیاسی و مفسران اقتصاد‌ همراه شده است. انریکه مورا که اخیرا به قصد بررسی موضوع برجام به تهران سفر کرده بود، پس از ملاقات با علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران، با جشن تولدی که اعضای دولت ایران برای او تدارک دیدند غافلگیر شد.

کیانوش جهانپور نیز در توئیتر خود نوشت: «می‌خواستم بگم فقط یه انریکه می‌شناختیم اونم انریکه ایگلسیاس خواننده اسپانیایی بود که در روزی روزگاری مکزیکو هم بازی می‌کرد و زمان زلزله کرمانشاه پیام همدردی برای مردم زلزله زده ایران و عراق ارسال کرد و البته هیچوقت هم براش جشن تولد نگرفتیم!»

رضا نصری، تحلیلگر ارشد روابط بین الملل هم در واکنش به این رویداد گفته است، این‌که باقری برای تولد انریکه مورا تدارکاتی دیده‌ حرکت مبادی آداب و مثبتی است. همه هم می‌فهمند ارتباطی با عملکرد اروپا در برجام ندارد. در نهایت به یک «گریز انسانی» در متن مناسبات خشک دولتی تفسیر خواهد شد! ضمن اینکه ایجاد پیوندهای انسانی نمی‌تواند حاصل منفی داشته باشد. همانطور که حضور هیأت آمریکایی در محل اقامت حسین فریدون در وین برای عرض تسلیت بابت درگذشت مادر ایشان و رئیس‌جمهور روحانی حرکت انسانی و زیبایی بود، این حرکت هم تاثیر خوبی بر افکار عمومی می‌گذارد و شاید هم این اقدام وزارت خارجه پاسخ متقابلی به یک حرکت مشابه در گذشته باشد.

تعدادی از کاربران اقدام اعضای هیات دولت را غیرمنتظره و غافلگیر کننده خواندند و برخی دیگر به این ماجرا و مذاکرات برجام امیدوارانه می‌نگرند. عده‌ای بر این باورند، پشت پرده ماجرای تولد مورا داستانی مفصل از روابط بین کشورهای برجام پنهان شده و بعضی دیگر گمان می‌کنند این مسائل برای سرگرم کردن و خوشحالی مردم اتفاق می‌افتد، اما جمعی دیگر از کاربران از وضعیت گرانی‌ها شکایت میکنند و می‌گویند، گرانی‌ها هیچ تغییری نکرده و هنوز ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала