ایجاد سریعترین روش در جهان برای تشخیص سم در مواد غذایی در روسیه

© Photo / Aleksandra Khlopotova/Ural Federal University named after the first President of Russia B.N.Yeltsinایجاد سریعترین روش در جهان برای تشخیص سم در مواد غذایی در روسیه
ایجاد سریعترین روش در جهان برای تشخیص سم در مواد غذایی در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
اولین روش سریع برای تشخیص نیتروبنزن - سمی خطرناک که می تواند عسل و سایر محصولات غذایی مورد علاقه مردم را آلوده کند توسط متخصصان دانشگاه فدرال اورال در روسیه و با همکاری دیگر دانشمندان روس تدوین شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان روس ادعا می کنند روش آنها علاوه بر سرعت همچنین دارای دقت تحلیلی بی سابقه ای است. این تحقیق در مجله Food chemistry منتشر شده است.
نیتروبنزن یک ترکیب فوق العاده خطرناک با اثر سرطان زایی و جهش زایی قوی است که خنثی کردن آن از نظر شیمیایی دشوار است. این ماده در صنایع شیمیایی به عنوان حلال مورد استفاده زیادی قرار می گیرد. به گفته دانشمندان دانشگاه فدرال اورال ، کنترل میزان  این ماده در غذا و محیط زیست ، بخش مهمی از نظارت بر وضع محیط زیست است.
دانشمندان روش تشخیص سم در میوه ها را ابداع کرده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
گزارش و تحلیل
دانشمندان روش تشخیص سم در میوه ها را ابداع کرده اند
دانشمندان خاطرنشان کردند: یکی از مواد غذایی که بیشتر مستعد آلودگی با نیتروبنزن است عسل است. این امر به دلیل استفاده از حشره کش هایی است که برای محافظت از زنبورها و کندوها در برابر کنه استفاده می شود.
اکثر روشها برای تعیین سطح نیتروبنزن در غذا نیاز به کار آزمایشگاهی وقت گیر دارد و بنابراین برای تجزیه و تحلیل سریع مناسب نیستند. دانشمندان توضیح دادند به این دلیل ساخت سیستم های تحلیلی قابل حمل مورد توجه فزاینده ای قرار دارد.
متخصصان دانشگاه فدرال اورال گیرنده مصنوعی به عنوان جایگزینی برای سیستم های مبتنی بر آنزیم و همچنین نمونه اولیه ای از یک سیستم تجزیه و تحلیل قابل حمل را بر اساس آن ایجاد کرده اند. اصل عملکرد آن بر اساس استفاده از ترکیبات آلی کلاس دیازین است: این مواد قادر به تعامل انتخابی با نیتروبنزن هستند و آن را از نمونه تجزیه شده بر روی الکترود سنسور الکتروشیمیایی "بیرون می کشند".
مزیت مهم روش جدید امکان پیاده سازی آن هم در آزمایشگاههای ثابت و هم به شکل دستگاههای قابل حمل است. دانشمندان مطمئن هستند که روش آنها نه تنها در نظارت بر محیط زیست و کنترل کیفیت غذا بلکه در صنعت نیز مورد نیاز خواهد بود.
روش تازه برای تشخیص سم در مواد غذایی همراه با متخصصان موسسه سنتز ارگانیک شعبه اورال آکادمی علوم روسیه تدوین شده است. ، تیم تحقیقاتی قصد دارد در آینده تحقیقات بنیادی را در این زمینه و همچنین ایجاد سیستم های تحلیلی جدید برای کار با مواد شیمیایی و داروهای خطرناک را ادامه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала