تاثیرات واکسن کرونا بر زنان باردار

© Fotolia / Rocketclipsتاثیرات واکسن کرونا بر زنان باردار
تاثیرات واکسن کرونا بر زنان باردار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
دانشمندان از مشکلات زنان باردار پس از اولین واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ اطلاع دادند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی اذعان کردند: زنان باردار پس از اولین دوز واکسن کووید-۱۹ مصونیت خود را از دست می دهند.
سازمان ملل دلیل ایجاد گونه های جدید کرونا را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
سازمان ملل دلیل ایجاد گونه های جدید کرونا را اعلام کرد
دانشمندان آمریکایی در دانشگاه دوک (کارولینای شمالی) تحقیقی را انجام دادند که نشان می داد زنان باردار و شیرده در پاسخ به اولین دوز واکسن کرونا ایمنی خود را از دست می دهند. نتایج این تحقیق در مجله Science Translational Medicine منتشر شده است.
به گفته محققان، پس از اولین دوز واکسن مُدرنا و پی‌فایزر و بیواِن تک، زنان باردار و شیرده مشکلاتی را تجربه کردند - میزان آنتی بادی کاهش یافت و به طور کلی، پاسخ ایمنی ضعیف تری در مقایسه با زنانی مشاهده شد که اخیراً باردار نشده اند.
با این حال، پس از واکسیناسیون کامل، تفاوت بین زنان غیر باردار، شیرده و باردار حداقل بود.
علاوه بر این، زنان شیرده تعداد سلول های NK را افزایش دادند، که علاوه بر موارد دیگر مسئول ایمنی ذاتی نیز هستند.
هر یک از زنان شیرده و باردار که در این مطالعه شرکت کردند، در سه ماهه آخر دوران بارداری واکسن کووید-۱۹ را تزریق کردند، که به گفته دانشمندان می تواند بر کاهش پاسخ ایمنی پس از اولین دوز دارو تأثیر بگذارد.
دانشمندان می گویند: این نتایج نشان می دهد که واکسیناسیون در اوایل بارداری و دوز تقویت کننده بعدی به حداکثر رساندن انتقال آنتی بادی ها از طریق جفت و شیر مادر کمک می کند.
پیش از این، محققان بیمارستان دانشگاهی لیژ در بلژیک گفته بودند که بزرگسالان و کودکان به یک اندازه مستعد ابتلا به کووید-۱۹ هستند، اما کودکان تقریباً چهار برابر بیشتر مقاومت در برابر ویروس کروناویروس را از خود نشان می دهند. در این مورد، بزرگسالان اغلب ویروس را به دیگر همسالان خود منتقل می کنند، در حالی که کودکان از سایر کودکان آلوده می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала