پیامدهای فاجعه بار جنگ هسته‌ای

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration/Nevada Site Officeپیامدهای فاجعه بار جنگ هسته‌ای
پیامدهای فاجعه بار جنگ هسته‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
دانشمندان آمریکایی به تشریح پیامدهای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تحقیقی که نتایج آن در "Journal of Geophysical Research: Atmospheres" منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه راتگرز، سازمان ملی پژوهش‌های جوی و دیگر سازمان‌های علمی آمریکایی پیش بینی کردند که در صورت استفاده از سلاح های هسته‌ای، تغییرات آب و هوایی طولانی مدت روی زمین رخ می دهد.
دکمه قرمز جنگ هسته ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
مدلسازی جنگ هسته‌ای روسیه و ناتو توسط لهستان
نویسندگان این مطالعه از یک مدل آب و هوایی مدرن از انتشار گازهای گلخانه‌ای و نیتریک اکسید برای آشکارسازی اثرات جنگ هسته‌ای بر روی ازن و میزان تابش اشعه ماوراء بنفش به زمین استفاده کردند. دانشمندان با استفاده از این روش پیامدهای درگیری‌های هسته‌ای را بر بعد محل درگیری و جهانی مدل سازی کردند.
مشخص گردید که استفاده از بمب اتم می‌تواند لایه ازن روی کره زمین را برای همیشه تخریب کند که این امر منجر به قوی ترین تابش فرابنفش شده و این موضوع به طور جدی بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارد.
دانشمندان در این تحقیق سناریوی یک جنگ هسته‌ای فرضی منطقه‎ای میان هند و پاکستان و درگیری گسترده بین روسیه و ایالات متحده را بررسی کردند. در حالت اول، پنج مگاتون دوده وارد جو می‌شود و شدت تابش فرابنفش در طول یک سال افزایش می‌یابد. لایه ازن یک چهارم کوچک شده و تنها پس از 12 سال بازیابی می‌شود. جنگ بین روسیه و ایالات متحده منجر به انتشار 150 مگاتون دوده می شود و شدت تابش فرابنفش طی هشت سال افزایش می‌یابد. لایه ازن 75 درصد کاهش می‌یابد و این موضوع 15 سال دوام می‌آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала