درخواست تمدید ترکیه برای حضور نظامی در عراق و سوریه

© AFP 2023 / Adem Altanدرخواست تمدید ترکیه برای حضور نظامی در عراق و سوریه
درخواست تمدید ترکیه برای حضور نظامی در عراق و سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
نهاد ریاست جمهوری ترکیه از پارلمان این کشور درخواست کرد تا مجوز انجام عملیات نظامی در خاک سوریه و عراق را برای دو سال دیگر تمدید کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، نهاد ریاست جمهوری ترکیه پیش از ظهر روز چهارشنبه یادداشتی برای درخواست تمدید اختیارات اعطا شده به رئیس جمهوری این کشور در رابطه با انجام عملیات نظامی در سوریه و عراق برای دو سال دیگر را به پارلمان ترکیه تحویل داد.
چرا هر کاری می کنند باز هم ایران دست بالاتر را درعراق دارد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
گزارش و تحلیل
چرا هر کاری می کنند، باز هم ایران دست بالاتر را درعراق دارد؟
در این یادداشت که به امضای اردوغان رسیده، ضمن تاکید بر این که خطرها و تهدیدهای پیش روی امنیت ملی ترکیه در نتیجه تحولات و درگیری های جاری در مناطق مجاور مرزهای جنوبی این کشور، به طور مداوم در حال افزایش است، خاطر نشان شده که آنکارا اهمیت زیادی برای حفاظت از ثبات، وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق قائل است.
در ادامه یادداشت نهاد ریاست جمهوری ترکیه همچنین آمده است: از سوی دیگر، ادامه حضور عناصر سازمان های پ ک ک (حزب کارگران کردستان) و داعش در عراق و تلاش های جدایی طلبانه مبتنی بر اساس قومیت، تهدیدی مستقیم برای صلح منطقه ای، ثبات و امنیت کشورمان به شمار می آید.
نهاد ریاست جمهوری ترکیه در یادداشت خود در رابطه با سوریه نیز آورده است: سازمان های تروریستی به ویژه پ ک ک، پ ی د (حزب اتحاد دمکراتیک متعلق به کردهای سوریه)، ی پ گ (یگان های مدافع خلق به عنوان شاخه نظامی حزب مذکور) و داعش که حضور آنها در مناطق نزدیک به مرزهای ما با سوریه ادامه دارد، همچنان به فعالیت های خود علیه ترکیه، امنیت ملی ما و غیر نظامیان ادامه می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала