بهترین روش های مهاجرتی برای ایرانیان کدامند؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر بهترین روش های مهاجرتی برای ایرانیان کدامند؟
بهترین روش های مهاجرتی برای ایرانیان کدامند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
از چه روش هایی می‌توانیم مهاجرت کنیم؟ کدام روش های مهاجرتی برای ایرانی‌ها راحت‌تر است؟ مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری محبوب‌ترین شیوه‌های مهاجرت در بین ایرانی‌هاست.
برای انجام دادن هر کاری، روش‌های مختلفی وجود دارد. مهاجرت هم مثل همه کارهای دیگر دارای روش‌های مختلفی است و هر کدام از روش های مهاجرت مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر ایده کلی مهاجرت در ذهن شما وجود دارد، باید در نقطه شروع به دنبال بهترین روش برای مهاجرت باشید. بهترین روش برای مهاجرت یک چیز ثابت و همیشگی نیست! بهترین روش برای مهاجرت بر اساس شرایط شما تعیین می‌شود و انتخاب اشتباه ممکن است باعث هدر رفتن وقت و هزینه شما شود. در این مطلب قصد داریم بهترین روش های مهاجرت ایرانی ها را بررسی کنیم.
مهاجرت تحصیلی نه فقط برای ایرانی‌ها بلکه برای تمام افرادی که در نقاط مختلف دنیا قصد مهاجرت دارند، یک فرصت عالی است. برای مهاجرت تحصیلی ابتدا باید رشته و مقطع تحصیلی مورد نظرتان را مشخص کنید. سپس باید تصمیم بگیرید که قصد تحصیل در کدام کشور را دارید. در نهایت باید یک یا چند دانشگاه را در کشور مورد نظرتان انتخاب کنید و درخواست خود را برای گرفتن پذیرش تحصیلی آن دانشگاه‌ها بفرستید. بعد از گرفتن پذیرش باید برای اخذ ویزای تحصیلی کشور مورد نظرتان اقدام کنید. این خلاصه ای بود از روال مهاجرت تحصیلی!
طی سالهای اخیر بیشترین میزان مهاجرت ایرانی‌ها از طریق تحصیل بوده است. دلیل این موضوع هم به راحت‌تر بودن و در دسترس‌تر بودن تحصیل در کشورهای خارجی بر می‌گردد. تعداد و تنوع بالای دانشگاه‌های خارجی در سرتاسر دنیا باعث شده که حتی متقاضیانی با معدل ۱۲ و نمره آیلتس ۶ موفق به گرفتن پذیرش تحصیلی شوند!
موضوع دیگری که باعث شده مهاجرت تحصیلی به یکی از بهترین روش های مهاجرت ایرانی ها تبدیل شود، مسئله هزینه است. شاید فکر کنید تحصیل در کشورهای خارجی هزینه‌های زیادی دارد اما هزینه تحصیل در کشورهای دیگر هر اندازه که باشد قابل مقایسه با روش های مهاجرتی مانند سرمایه گذاری نیست. از طرف دیگر فرصت‌های گوناگونی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید به طور رایگان و یا با هزینه پایین در کشورهای دیگر تحصیل کنید.
نکته‌ای که در رابطه با مهاجرت تحصیلی باید به آن دقت کنید این است که بعد از پایان دوران تحصیل مجبور به ترک کشور مقصد هستید مگر اینکه در فرصت حدودا یک ساله‌ای که به شما داده می‌شود، موفق به پیدا کردن شغل شوید و اقامت‌تان را تمدید کنید. بنابراین مهم است کشوری را انتخاب کنید که بازار کار خوبی داشته باشد تا برای پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی دچار مشکل نشوید.
مهاجرت کاری یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرت ایرانی‌هایی است که در یک زمینه شغلی دارای تخصص و مهارت بالا هستند. مهاجرت کاری به این دلیل محبوب شده است که از همان ابتدا می‌توانید اقامت کشور مورد نظرتان را بگیرید و به کار و زندگی مشغول شوید. ضمن اینکه دیگر نگرانی بابت هزینه‌های مختلف نخواهید داشت زیرا از همان زمان ورود به کشور مورد نظرتان دارای شغل و درآمد خواهید بود.
برای مهاجرت کاری به اکثر کشورها باید یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر معتبر را از کارفرمای خارجی دریافت کنید. گرفتن جاب آفر می‌تواند از طریق ارتباطات شما در خارج از کشور، سایت‌های کاریابی بین المللی و موسسات اعزام نیروی کار به خارج انجام شود. بعد از گرفتن پیشنهاد شغلی باید برای اخذ ویزای کاری کشور مورد نظرتان اقدام کنید. در نهایت، بعد از گرفتن مجوز و ویزای کار این امکان را دارید که به صورت قانونی در کشور مورد نظرتان اقامت داشته باشید و کار کنید.
با توجه به اینکه دریافت جاب آفر از کشورهای پیشرفته کار چندان راحتی نیست، می‌توانید دنبال برنامه‌های مهاجرتی باشید که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند. از جمله این برنامه‌ها باید به طرح اسکیل ورکر کانادا اشاره کنیم که از طریق ثبت نام در سیستمی به نام اکسپرس اینتری انجام می‌شود. در این طرح تمامی افرادی که دارای مهارت‌های مورد نیاز بازار کار کانادا باشند امکان ثبت نام را دارند و در نهایت افراد برتر از بین تمام شرکت کنندگان انتخاب می‌شوند. 
با گرفتن مجوز کار یک کشور خارجی، علاوه بر اینکه می‌توانید کار و زندگی در آن کشور را به دست آورید، بعد از چند سال امکان درخواست حق شهروندی آن کشور را نیز خواهید داشت.
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بهترین شیوه مهاجرت برای افرادی است که دارای توان مالی مناسبی هستند. اکثر کشورهای دنیا یکی از برنامه‌های مهاجرتی خود را به دسته سرمایه‌گذاری اختصاص دادند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می‌تواند به شکل‌های مختلفی از جمله خرید املاک و مستغلات، راه اندازی کسب و کار، سپرده گذاری بانکی و... باشد.
به عنوان مثال در کشور ترکیه می‌توانید با خرید ملک به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار صاحب حق شهروندی و پاسپورت این کشور شوید. در کشور دومینیکا با سرمایه گذاری در صندوق اقتصادی این کشور و یا خرید سهام هتل‌های آن امکان گرفتن پاسپورت دومینیکا را خواهید داشت. در اروپا و کشورهایی مثل پرتغال، فرانسه و... هم با خرید ملک می‌توانید برای خودتان و خانواده‌تان اقامت بگیرید. در یونان علاوه بر خرید ملک با روش‌های دیگری مثل سپرده بانکی و ایجاد کسب و کار هم امکان گرفتن اقامت را دارید. کانادا از دیگر کشورهایی است که با طرح‌های گوناگون از ورود سرمایه گذاران استقبال کرده و به آنها و خانواده‌شان اقامت دائم می‌دهد.
برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بهتر است گزینه‌های مختلف در سراسر دنیا را بررسی کنید تا بر اساس شرایط آنها و البته شرایط خودتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.
همانطور که گفته شد روش های مهاجرتی مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها می‌تواند برای یک شخص بهترین و برای شخصی دیگر بدترین راه مهاجرت باشد! پس قبل از هر چیزی بهتر است شرایط و مزایا و معایب روش های مهاجرتی مختلف را بررسی کنید و سپس شیوه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با شرایط شخصی خودتان دارد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала