اخذ ویزای تحصیلی روسیه

© Sputnik / Evgenya Novozheninaاخذ ویزای تحصیلی روسیه
اخذ ویزای تحصیلی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
روسیه یکی از کشور های پیشرفته و مدرن است که متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد.
این کشور به عنوان پهناور ترین کشور های جهان به حساب می آید که نزدیک به 17.075.000 میلیون متر مربع وسعت دارد. جمعیت روسیه نزدیک به 145 میلیون نفر می باشد. زبان رسمی این کشور روسی و واحد پولی آن روبل است. روسیه دانشگاه های معتبری در سطح جهان را در خود جای داده است به همین خاطر متقاضیان زیادی قصد مهاجرت و اقامت در این کشور را از طریق تحصیل دارا هستند.
یکی از مهم ترین مسائلی که در مهاجرت تحصیلی به روسیه مهم است، اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی از دانشگاه های آن می باشد. از آنجایی که کشور روسیه دانشگاه های پزشکی معتبر و محبوبی دارد، دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه قصد مهاجرت به این کشور را دارند. معمولا دانشگاه های پزشکی در سراسر جهان برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارای آزمون ورودی می باشند. کشور روسیه نیز یکی از این کشور ها می باشد و در صورت پذیرش در آزمون ورودی این کشور به متقاضیان خارجی پذیرش اعطا می کند.
توجه داشته باشید که برای مهاجرت تحصیلی به روسیه باید با قوانین و مقررات این کشور آشنایی کامل را داشته باشید؛ به همین خاطر بهتر است که اطلاعات جامعی را در این باره به دست آورید. ما در این مقاله به صورت کامل به بررسی اخذ ویزا تحصیلی روسیه می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید با اطلاعات جامعی در این راستا قدم بردارید.
تحصیل در کشور روسیه در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. تحصیل در این مقاطع لازمه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های روسیه است. متقاضیان پس از اخذ پذیرش می توانند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان روسی در این مقاطع تحصیل نمایند. دانشجویان برای دریافت پذیرش تحصیلی می توانند رزومه تحصیلی شان را به دانشگاه های روسیه ارسال نمایند. در صورتی که رزومه متقاضی مورد تایید دانشگاه های روسیه باشد، برای وی پذیرش تحصیلی ارائه می شود.
تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه نزدیک به  3 الی 4 سال به طول می انجامد. متقاضیان برای تحصیل در این دوره باید مدرک دیپلم 12 ساله خود را به همراه مدرک زبان شان ارائه دهند. تحصیل در این مقطع هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است و نیاز به ارائه آیلتس 6 به بالا می باشد. هزینه تحصیل در این دوره به دانشگاه محل تحصیل متقاضی و نوع رشته تحصیلی وی بستگی دارد.
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه نزدیک به 2 سال به طول می انجامد. کشور روسیه یکی از کشور هایی است که نظام آموزشی با کیفیتی را داراست. به همین خاطر تعداد دانشجویان بین المللی در این مقطع بسیار زیاد می باشد. متقاضیان باید در پایان تحصیلات خود پایان نامه ارائه دهند و پس از دفاع از آن قادر به اخذ مدرک کارشناسی شان می باشند. توجه داشته باشید که برای تحصیل در این مقطع نیز باید مدرک زبان روسی و یا انگلیسی خود را ارائه دهید. هزینه های تحصیل در این مقطع با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متقاضی تعیین می شود؛ اما به طور کلی، می توان گفت که هزینه تحصیل در این مقطع نزدیک به 13.000 روبل به بالا می باشد.
تحصیل در مقطع دکترا در روسیه کمی چالش برانگیز و سخت می باشد. متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع باید دارای رزومه تحصیلی قوی، مقالات ISI، مدرک زبان انگلیسی و... باشند. یکی از مهم ترین مسائلی که در اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا اهمیت دارد، استاد راهنما یا سوپروایزر می باشد. استاد راهنما با بررسی دقیق رزومه متقاضی، در صورت تایید برای وی پذیرش تحصیلی ارسال می شود؛ در غیر این صورت درخواست متقاضی تایید نمی شود.
به همین خاطر اخذ پذیرش از مقطع دکترا کمی مشکل می باشد. هزینه های تحصیل در کشور روسیه در این مقطع کمی بالا می باشد به همین خاطر دانشگاه های روسیه بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای متقاضیان ارائه کرده است.
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکثر کشور ها محبوبیت خاصی داشته و متقاضیان زیادی دارد. کشور روسیه برای انتخاب دانشجویان برتر و بررسی آنها، آزمون ورودی را ارائه کرده است که متقاضیان با شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی می توانند در دانشگاه های پزشکی این کشور تحصیل نمایند. تحصیل پزشکی در این کشور بدین صورت است که متقاضیان باید در یک دوره پیش پزشکی شرکت نمایند. این دوره شامل درس های  زبان، زیست شناسی، علوم فیزیک و شیمی می باشد. توجه داشته باشید که این دوره پیش پزشکی برای آمادگی بیشتر در آزمون ورودی پزشکی است. متقاضیان با تحصیل در این دوره شانس موفقیت بیشتری را در آزمون ورودی به دست می آورند.
حداقل معدلی که متقاضیان برای تحصیل پزشکی در روسیه باید کسب نمایند، 50 درصد نمرات آزمون می باشد. دانشجویانی که موفق به کسب این نمرات شوند می توانند پذیرش تحصیلی از دانشگاه های روسیه را اخذ نمایند. لازم به ذکر است که بگوییم؛ متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کشور روسیه باید در دانشگاه هایی تحصیل کنند که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد.
یکی دیگر از مهم ترین مواردی که متقاضیان باید از آن آگاهی کافی را داشته باشند، دانشگاه های معتبر در روسیه است. علاوه بر این، متقاضیان باید شهریه های حدودی این دانشگاه ها را نیز بدانند تا بتوانند با توجه به شرایط شان دانشگاه مناسبی را انتخاب نمایند.
نام دانشگاه
شهریه سالانه
دانشگاه علوم پزشکی کورسک - 5100 دلار
دانشگاه فدرال خاور دور - 3000 دلار
دانشگاه ایالتی تامبوف - 4200 دلار
دانشگاه علوم پزشکی کازان - 7000 دلار
دانشگاه علوم پزشکی داغستان - 3000 دلار
دانشگاه فدرال کازان - 5500 دلار
دانشگاه علوم پزشکی پرم - 4500 دلار

دانشگاه های پزشکی زیادی در روسیه وجود دارد که متقاضیان باید با مشاوره با وکیل مهاجرتی اطلاعات دقیق و مناسبی را از آنها به دست آورند. توجه داشته باشید که مهاجرت امری است که بر سرنوشت افراد تاثیر می گذارد و نمی توان آن را ساده تلقی کرد و بدون برنامه برای آن تصمیم گرفت.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала