چگونه می توان روند پیری مغز را کنترل کرد؟

© Fotolia / Andrei Tsalkoفشار خون
فشار خون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اشتراک
رسانه: فشار خون بالا، خطر افزایش سرعت پیری مغز را دربرخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « inverse»، افرادی که فشار خون بالایی نسبت به محدوده توصیه شده طبیعی دارند، در معرض خطر افزایش سرعت پیری مغز هستند.
بر اساس تحقیقات جدید محققان دانشگاه ملی استرالیا، فشارخون مطلوب در کُند شدن روند پیری مغز موثر است. این تحقیقات همچنین نشان داد فشار خون مطلوب به مغز کمک می کند حداقل شش ماه از سن واقعی اش جوانتر بماند.
 مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
کشف توانایی مغز در پیش‌بینی آینده
نتایج مطالعه نشان داد شرکت کنندگان مبتلا به فشارخون بالا دارای مغز مسن تر و در نتیجه با سلامت کمتر هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و زوال عقل در آنها بیشتر است.
همچنین شرکت کنندگان دارای فشارخون بالا، اما در محدوده طبیعی، دارای مغز پیرتر بودند و در معرض مشکلات سلامتی قرار داشتند.
پروفسور نیکولاس چربوئین، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «این تفکر که مغز فرد به علت فشار خون بالا در وضعیت ناسالم قرار می گیرد، کاملاً درست نیست. این مسئله زودتر آغاز می شود و در افرادی شروع می شود که فشارخون نرمالی دارند».
فشار خون طبیعی در قالب فشار زیر ۱۲۰/۸۰ تعریف می شود، در حالی که فشار خون مطلوب و سالم به رقم ۱۱۰/۷۰ نزدیکتر است. این تحقیقات جدید پس از آن صورت گرفت که نتایج یک مطالعه بزرگ بین المللی نشان داد تعداد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون در سطح جهان دو برابر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала