چرا کاخ سفید کشورهای عضو اوپک را تحت فشار قرار می‌دهد؟

© REUTERS / Kevin Lamarque     خانم جن ساکی
خانم جن ساکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اشتراک
جن ساکی: ما از تاثیر افزایش قیمت سوخت بر زندگی مردم آمریکا با خبر هستیم و از هر اهرم نفوذ که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا به فشارهای خود علیه کشورهای عضو اوپک برای پرداختن به مساله عرضه نفت ادامه می دهد.
وی در ادامه افزود: «اگرچه آمریکا عضوی از اوپک نیست، اما به فشارهای خود علیه کشورهای عضو برای پرداختن به مساله عرضه ادامه می دهیم. ما از تاثیر افزایش قیمت سوخت بر زندگی مردم آمریکا با خبر هستیم و از هر اهرم نفوذ که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد».
جنیفر گرانهلم وزیر انرژی ایالات متحده چند روز پیش گفته بود که دولت، برداشت از ذخایر اضطراری نفت را برای کاهش دادن بهای بنزین بررسی می کند، هر چند بعدا اعلان شد که برنامه ای برای اقدام در این مورد وجود ندارد.
پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از افزایش تولید نفت اوپک تا سال 2030 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از افزایش تولید نفت اوپک تا سال 2030
گفتنی است که افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی با آغاز معاملات در هفته جاری ادامه پیدا کرد. بر این اساس قیمت نفت که هفته گذشته را با رشدی حدود ۳ درصد به پایان برد، در آغاز معاملات این هفته نیز با افزایش بیش از یک درصدی همراه شد.
این افزایش قیمت، طلای سیاه را در آستانه ورود به ۸۶ دلار در هر بشکه قرار داده است. افزایش قیمتی که به گفته رئیس جمهوری روسیه، ممکن است طلای سیاه را تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند. نفت شاخص آمریکا نیز ۱.۵ درصد گران شد و ۸۳ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه قیمت خورد.
با بازگشایی اقتصادها پس از ماه‌ها قرنطینه ناشی از شیوع ویروس عالم‌گیر کووید-۱۹ (کرونا) و کاهش عرضه، قیمت انرژی در سراسر جهان افزایش‌ یافته است. با این حال اعضای اوپک پلاس تصمیمی برای تغییر در روند افزایش تولید خود چیزی فراتر از توافق کاهش تولید ندارند.
با وجود رسیدن بهای زغال سنگ، گاز و برق در هفته های اخیر به بالاترین سطح و پیش بینی افزایش بیشتر به علت کمبود گسترده انرژی در آسیا، اروپا و ایالات متحده، قرار است سران کشورهای جهان در ماه نوامبر در نشست دگرگونی اقلیمی سازمان ملل متحد «کاپ ۲۶» در گلاسکو (اسکاتلند) برای تاکید بر تعهداتشان بر روند انتقال به سوی کاربرد انرژی های پاک، گرد آیند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала