هشتاد میلیون سال پیش سیاره زمین به پهلو تکیه داده بود

CC0 / Pixabay/ColiN00B / زمین
 زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اشتراک
زمین‌شناسان ثبوت « پرسه زدن قطب های زمین» را کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، زمین‌شناسان ثبوت « پرسه زدن قطب های زمین» را کشف کردند که نشان می دهد،هشتاد میلیون سال پیش سیاره زمین به پهلو تکیه داده بود.
دانشمندان تحت رهبری راس میچل از انستیتوی زمین شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین نمونه های سنگ آهک Scagliaرا مورد آنالیز قرار دادند. در آن مقدار زیادی بلورهای میکروسکوپی ریز «مگنتیت» یافت شد که در باقیمانده های میدان «مگنتیتی» دوران قدیم حفظ شده بود که با کمک آن می توان به وضعیت قطب های مگنتیت زمین پی برد.
نفوذ نظامی آمریکا در قطب شمال برای مقابله با روسیه ضروری است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
نفوذ نظامی آمریکا در قطب شمال برای مقابله با روسیه ضروری است
مطالعات نشان داد که تقریبا 80 میلیون سال قبل، باصطلاح «پرسه زدن قطب ها» رخ داده است یعنی پوسته زمین نسبت به محور چرخش سیاره جابجا شده است.
محققان در توضیح گفتند:« زمین را در فضا تصور کنید، جابجایی واقعی قطب ها به این شکل نمایان می شود که گویا زمین به «پهلو تکیه داده است»، اما در واقع اینطور نیست. فقط وضعیت غشاء سخت خارجی تغییر کرده است.
رویهمرفته قطب ها تقریبا 12 درجه جابجا شدند و تقریبا بعد از 5 میلیون سال دوباره به وضعیت قبلی برگشتند. با توجه به اطلاعات مربوط به حرکت صفحات لیتوسفر، می توان به این نتیجه رسید که حدود 80-90 میلیون سال پیش، کل پوسته زمین باید جابجا می شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала