سیگنال‌ مهم ابراهیم رئیسی برای بورس

© Photo / tasnimسیگنال‌ مهم ابراهیم رئیسی برای بورس
سیگنال‌ مهم ابراهیم رئیسی برای بورس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اشتراک
ابراهیم رئیسی اگر چه از قبل از انتخابات و حتی تا بعد از آن وعده جبران زیان مالباختگان بورسی را داده بود اما حالا درباره بورس کمتر از قبل صحبت می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تجارت نیوز، شب گذشته رئیس جمهور درباره موضوعات مختلف اقتصادی صحبت کرد که سیگنال‌های مهمی را به بازار سهام داد.
مقدار بیت کوین استخراج شده از ماینرهای بورس ایران مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
مقدار بیت کوین استخراج شده از ماینرهای بورس ایران مشخص شد
ابراهیم رئیسی شب گذشته در برنامه تلویزیونی درباره موضوعات مختلف اقتصادی صحبت کرد. محورهای اصلی سخنان رئیس جمهور درباره کسری بودجه، نگرانی نسبت به خزانه، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، هزینه جدید برای اقتصاد با طرح ساخت مسکن و احتمال تداوم تورم البته با رشد کمتر بود.
رئیسی قبل از نتایج انتخابات در ایران گفته بود، با دستوری کردن قیمت‌ها نمی‌توان بازار سهام را اداره کرد بلکه باید سازوکاری برای رفع موانع در بازار ایجاد شود اما همچنان نه تنها راهکاری برای رفع نوسانات شاخص کل در نظر نگرفته شده است بلکه با سلیقه‌ای برخورد کردن درباره صنایع مختلف و سیاست‌های دستوری روند بازار هر روز بدتر از دیروز شده است.
به نظر می‌رسد صحبت‌های شب گذشته رئیسی سیگنال‌های خطرناکی را برای نرخ دلار به همراه داشته باشد. همچنین با وجود آنکه رئیسی تمایل خود را از ادامه دادن مذاکرات برجام نشان داد اما همچنان ابهام در مذاکرات برجام ادامه راه بازار سهام را سخت کرده است.
برخی کارشناسان گفته بودند اگر دولت جز فروش سهام راه دیگری مثل فروش اوراق را برای پوشش کسری بودجه خود در پیش بگیرد، ضربه بزرگی به بازار سهام وارد می‌شود که به نظر می‌رسد روند این روزهای بازار سرمایه نشان از فروش اوراق از سمت دولت دارد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала