ردیابی کشتی های روسی و چینی در دریای ژاپن

© Sputnik / Vitaliy Ankovرزمایش در دریای ژاپن
رزمایش در دریای ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اشتراک
دولت ژاپن اعلام کردند که بر عملیات کشتی های جنگی روسیه و چین که در رزمایش دریایی شرکت دارند، نظارت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، یوسیهیکو ایسودزاکی معاون دبیر کل دولت ژاپن اظهار داشت که توکیو بر عملیات کشتی های جنگی روسیه و چین که در رزمایش دریایی شرکت دارند، نظارت می کند.
وی در ادامه افزود:« روز 18 اکتبر، ما عبور مشترک 10 کشتی نظامی روسیه و چین از خلیج «سوگارو» از دریای ژاپن به سمت اقیانوس آرام را به ثبت رساندیم. در بین آن ها 5 کشتی روسی و 5 کشتی چینی مشاهده شد. اینگونه عملیات برای اولین بار است که به ثبت می رسند. دولت ژاپن با دقت ردیابی عملیات کشتی های روسی و چینی را ادامه خواهد داد».
پیام انگلیسی ها به ناتو بخاطر بازی با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
پیام انگلیسی ها به ناتو بخاطر "بازی با روسیه"
پیشتر وزارت دفاع ژاپن، اعلام کرد که عبور کشتی های روسی و چینی مطابق با موازین بین المللی رخ داد و نقض مرز آبی به ثبت نرسید. روز 18 اکتبر، رزمایش دریایی – نظامی نیروهای دریایی روسیه و چین به پایان رسید.
گفتنی است کشتی های جنگی و پشتیبانی ناوگان اقیانوسیه این نیرو از جمله کشتی ضدزیردریایی «دریادار پانتلیف»، دو ناوچه، دو مین روب و یک زیردریایی و یک قایق موشک انداز و یک یدک کش امدادی روسیه در رزمایش شرکت داشتند.
‌نیروی دریایی چین هم دو ناوشکن، دو ناوچه، یک زیردریایی سوخت دیزل، یک کشتی تامینی و یک قایق امدادی را برای شرکت در این رزمایش اعزام کرده بود. ۱۲ هواپیما و هلیکوپتر شاخه هوایی ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی چین هم در این مانور شرکت داشتند.
در جریان این رزمایش تسلیحات و تجهیزات این نیروهای دریایی مانورهای تاکتیکی مشترک و تدابیر مقابله با مین، آتش توپخانه علیه اهداف دریایی و جستجو و مقابله با زیردریایی دشمن فرضی را در منطقه مشخص شده اجرا ‌کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала