تصویب بودجه نظامی اسرائیل برای مقابله با ایران

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاسرائیل
اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اشتراک
رسانه: اسرائیل به پروژه‌های خودعلیه برنامه‌های هسته‌ای ایران شتاب می بخشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل»، در اسرائیل بودجه یک و نیم میلیارد دلاری به‌منظور آمادگی نظامی برای حمل احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران به تصویب رسید. بدین ترتیب، اسرائیل به پروژه‌های خودعلیه برنامه‌های هسته‌ای ایران شتاب می بخشد.
آویو کوخاوی، وزیر دفاع اسراییل ماه گذشته گفته بود که بودجه دفاعی اسرائیل به منظور فعالیت‌های جاسوسی و توانمندی‌های عملیاتی در این زمینه افزایش یافته است. براساس این گزارش این بودجه برای پهپادهای جاسوسی و سلاح‌های لازم برای چنین حمله‌‌ای استفاده خواهد شد. سلاح‌هایی که قادر باشند به هدف در اعماق زمین برخورد کنند.
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2021
بورل: نقشه دوم برای مسئله هسته ای ایران را نمی پذیریم
به گفته کوخاوی، ارتش اسرائیل طرح‌های عملیاتی تازه‌ای برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران در دست دارد. کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به منبع گزارش خود اشاره نکرده و مقامات رسمی این کشور هنوز درباره آن موضع‌گیری نکرده‌اند. اما آنها پیش‌تر گفته بودند که از هر گزینه‌ای برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهند کرد.
اسرائیل علاوه بر برنامه‌های هسته‌ای ایران نگران برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی است. این بودجه، که یک میلیارد دلار آن امسال و نیم میلیارد دلار دیگرش سال آینده آزاد می‌شود، صرف خرید هواپیما، تولید تسلیحات ویژه، و گردآوری اطلاعات از طریق ماهواره خواهد شد که برای حمله به تاسیسات اتمی ایران به کار خواهد رفت.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل 10 اکتبر اعلام کرد که مسئولیت اسرائیل در این است که در عمل و نه در حرف قانع شود که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت.
در حالی که اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای حمله نظامی به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران است، قدرت‌های جهانی کماکان تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی را برای از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای 2015 موسوم به «برجام» در وین متقاعد کنند.
این مذاکرات که تابحال شش دور آنها برگزار شده است، از ماه ژوئن که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شد، متوقف مانده است.
فرانسه خوستار اتمام نقض برجام از سوی ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
فرانسه خوستار اتمام نقض برجام از سوی ایران شد
در ژانویه 2021، دانشمندان هسته ای ایران غنی سازی اورانیوم را به 20 درصد رساندند. در 23 فوریه 2021، ایران دسترسی های بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای را محدود کرد. تهران سه ماه به آمریکا فرصت داد تا تحریم ها را لغو نماید تا دسترسی بازرسان آژانس انرژی هسته ای به برخی از تأسیسات هسته ای مجددا برقرار شود.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه «پنج» (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала