گزارش و تحلیل

ایران 1.5 میلیارد دلار برای نابودی تاسیسات کشتار جمعی اسرائیل اختصاص داد

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اشتراک
همه گزارش های سازمان بین المللی انرژی هسته ای تاکید دارد که برنامه هسته ای ایران یک برنامه صلح آمیز است.
در خبرها آمده بود که اسرائیل یک و نیم میلیارد دلار بودجه برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران اختصاص داده.
این در حالی می باشد که با توجه به عضویت ایران در معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای NPT می باشد و طبق این معاهده سازمان ملل و مجامع بین المللی ملزم به تامین حمایت از تاسیسات هسته ای ایران می باشند.
یعنی عملا حتی اعلام چنین مطلبی خود نقض فاحش قوانین بین المللی بر علیه کشوری که عضو سازمان ملل است می باشد.
حمایت بیش از نیمی از یهودیان اسرائیلی در حمله به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
حمایت بیش از نیمی از یهودیان اسرائیلی در حمله به ایران
این در حالی است که همه گزارش های سازمان بین المللی انرژی هسته ای تاکید دارد که برنامه هسته ای ایران یک برنامه صلح آمیز است و هیچ کدام از ادعاهای دشمنان ایران درباره برنامه هسته ای ایران ثابت نشده است.
اما با نهایت تاسف می بینیم مجامع بین المللی هیچ واکنشی به این ماجرا نشان نمی دهند.
ماجرایی که می تواند کل منطقه خاورمیانه را به خاک و خون بکشد و موجبات راه افتادن یک جنگ تمام عیار در منطقه گردد.
همچنین بر اساس همین ماجرا ایران این حق را پیدا می کند که کل برنامه هسته ای خود را به دلیل اینکه در خطر است به زیر زمین منتقل کند و همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی هسته ای تا زمانی که آژانس و مجامع بین المللی به تعهدات خود در قبال برنامه هسته ایران عمل نکنند و اسرائیل را از رفتار های قلدر معابانه که مورد حمایت آمریکا است منع نکنند، را متوقف کند.
به عقیده مسکو، تهران به ماندن در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای علاقمند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2020
به عقیده مسکو، تهران به ماندن در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای علاقمند است
توجه داشته باشید که ایران قبل از انقلاب عضو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای شده و در آن زمان نماینده ایران ذیل امضای خود قید کرده بود (نقل به مضمون) "ایران به شرط خالی بودن منطقه خاورمیانه از تسلیحات هسته ای وکشتار جمعی متعهد به این معاهده می باشد و امیدوار است".
پس از انقلاب هم علیرغم اینکه نظام جدید در ایران حق آن را داشت که در همه معاهداتی که ایران قبل از انقلاب امضا کرده تجدید نظر کند اما مشاهده کردیم ایرانی ها پایبند تعهدات خود ماندند.
بدیهی است ایرانی ها همانگونه که پایبند تعهدات خود ماندند پایبند شروط خود هم هستند.
یعنی خالی بودن منطقه خاورمیانه از تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی.
امروزه بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل انواع و اقسام تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی را هم در اختیار دارد هم تولید انبوه می کند.
سابقه تاریخی نشان داده اسرائیلیها خود را محق می دانند تا همه قوانین بین المللی را زیر پا بگذارند و هیچ کشوری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیست که از گزند اعمال آنها در امان نیست.
با توجه به این شرایط حق مشروع همه کشورهای منطقه بر این است که برای دفاع از موجودیت خود هم که شده دست به هر کاری که می توانند بزنند.
طوفان ایدا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
فاجعه شیمیایی آمریکا را تهدید می کند
بدیهی است که اولین اقدام لازم هم این می باشد که این کشورها برنامه ریزی کنند تاسیسات کشتار جمعی اسرائیل از هسته ای گرفته تا شیمیایی و بیولوژیک و ... را رصد و نابود کنند.
روزی نیست که مقامات اسرائیلی موجودیت ایران و ایرانیان را تهدید نکنند و طبیعتا تصویب چنین بودجه ای نشان از خوی تجاوزگرایانه مقامات این رژیم که می تواند صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر بیاندازد است.
مضاف بر این کلا در اختیار داشتن هر کدام از این تسلیحات و با توجه به اینکه اسرائیل رسما در صدد تهدید صلح و امنیت منطقه و بالطبع جهان و انجام اقدام تجاوز کارانه است، طبق همه مقررات بین المللی شورای امنیت باید بلا فاصله اسرائیل را ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار دهد و نه فقط ایران و کشورهای منطقه بلکه جامعه جهانی باید بسیج شود تا با اسرائیل برخورد کند.
وقتی که جامعه جهانی هیچ واکنشی به تصمیم اسرائیل برای اختصاص بودجه 1.5 میلیارد دلاری برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران نشان نمی دهد بدیهی است اگر تیتر این مقاله یعنی اختصاص یک و نیم ملیارد دلار توسط ایران برای نابودی تاسیسات کشتار جمعی اسرائیل را نیز ببینند حق ندارند واکنش نشان دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала