واکنش خطیب زاده به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان علیه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزارت خارجه ایران
وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه: توصیه ما به برادرانمان در کشور آذربایجان این است که اجازه بدهند که گفت‌وگوها بین مقامات دو کشور همچنان از کانال‌های دیپلماسی ادامه پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان علیه ایران از جمله در مورد بحث قاچاق مواد مخدر واکنش نشان داد و اظهار داشت که توصیه ما به برادرانمان در کشور آذربایجان این است که پیش از پرداختن به اظهارات رسانه‌ای اجازه بدهند که گفت‌وگوها بین مقامات دو کشور همچنان از کانال‌های دیپلماسی ادامه پیدا کند.
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2021
چرا آذربایجان از پروژه اتصال کشورهای منطقه حذف می‌شود؟
آن‌ها از کانال‌های دیپلماسی پیام‌های خوب، سازنده و با نگاه برادرانه‌ای ارسال کرده‌اند و باید اجازه داد که این گفت‌وگوها از همین مسیر ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: «‌شاید روشن باشد که برخی از اظهارات رسانه‌ای از سوی مقامات آذربایجان با چه هدفی انجام می‌شود. البته من نیت‌خوانی نمی‌کنم و ما به مقامات آذربایجان توصیه می‌کنیم که عنان کلام را داشته باشند و اجازه ندهند که طرف‌های ثالث برای آن‌ها دام پهن کنند.
روابط ایران و آذربایجان یک روابط بسیار طبیعی است.‌ آن‌ها باید مراقبت کنند و اجازه ندهند که این روابط طبیعی به وسیله دست‌های مصنوعی دچار خدشه شود».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала