افزایش مرگ و میر کرونایی در بین زنان ایران

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh زنان در ایران
 زنان در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
اشتراک
کارشناس: از ابتدای امسال تاکنون مرگ زنان بر اثر ابتلا به کرونا ۴۸ درصد رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، حامد برکاتی، مدیرکل جمعیت و سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز 18 اکتبر (دوشنبه) اظهار داشت که مرگ زنان بر اثر کرونا ۳ درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه افزود: «از ابتدای امسال تاکنون مرگ زنان بر اثر ابتلا به کرونا ۴۸ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته (۴۵ درصد)، سه درصد افزایش یافته است.
افزایش مرگ و میر زنان بر اثر ابتلا به کرونا به بی توجهی و کمتر رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی بر می گردد، با توجه به اینکه واکسیناسیون عمومی افزایش یافته، اما نباید افراد از رعایت اصول بهداشتی از جمله زدن ماسک، پرهیز از تجمات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و غیره غفلت کنند.
زنان ایرانی بیشتر از مردان تمایل به واکسینه شدن دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
زنان ایرانی بیشتر از مردان تمایل به واکسینه شدن دارند
واکسینه شدن در برابر کرونا، ۱۰ برابر از مرگ و میر جلوگیری می کند و در کنار آن باید دستورالعمل های بهداشتی بهتر رعایت شود، عده ای تصور می کنند تزریق دو دز واکسن، باعث عدم ابتلا به کرونا می شود، در حالیکه این گونه نیست فقط جلوی بستری شدن بیماری را می گیرد.
زنان محور سلامت خانواده هستند و کرونا باعث شد شئونات خانه تحت تاثیر قرار گرفته و بسیاری از زنان از کنش های اجتماعی و سیستم سلامت کمتر بهره بردند و باعث افزایش افسردگی، چاقی و بیماریهای غیرواگیر در آنان شد.
البته همچنان مردان بیشتر از زنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند و وجود بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیابت بیشتر در مردان نسبت به زنان و همین طور رفتارهای ناسالم مردان مانند بی تحرکی، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات دیده می شود.
همچنین در زمان فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از زندگی بی تحرک و فعالیت بدنی کافی در این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است و از سوی دیگر، فعالیت بدنی با شدت متوسط، ایمنی بدن را در مقابل بیماری کرونا بالا می برد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала