مذاکره تهران با مسکو برای خرید جنگنده

CC BY 4.0 / IRNA / سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
اشتراک
رئیس ستاد ارتش ایران اعلام کرد: تهران در حال مذاکره با مسکو برای خرید جنگنده است
به گزارش اسپوتنیک، محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، روز دوشنبه از مذاکره با مسکو برای خرید جنگنده ها و بالگردهای روسی خبر داد.
ورود سرلشکر باقری به مسکو + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2021
ورود سرلشکر باقری به مسکو + ویدئو
در آستانه ورود باقری به مسکو، گزارش شد که وی قصد دارد با سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه، در مورد آخرین رویدادها در افغانستان و همچنین امضای توافق نامه خرید تسلیحات روسی گفتگو کند.
به نقل از خبرگزاری فارس، وی خاطرنشان کرد: ما در حال مذاکره (با مسکو) در مورد اجرای توافقنامه های خرید جنگنده ها و بالگردهای روسی هستیم.
این توافقنامه ها پس از پایان تحریم سازمان ملل متحد برای صادرات سلاح به ایران امضا می شود؛ فدراسیون روسیه یک متحد استراتژیک برای ایران است. طرفین همکاری تجاری، اقتصادی، نظامی و سیاسی گسترده ای را انجام می دهند.
روسیه چندین سال است که نیروگاه هسته ای ایران را در بوشهر می سازد. اخیراً، به دلیل شیوع کووید-۱۹، فدراسیون روسیه محموله ای از واکسن های "اسپوتنیک وی" را به این کشور ارسال کرده است. تهران و مسکو همکاری نظامی نزدیکی دارند و در رزمایش های نظامی مشترک شرکت می کنند.
در نیمه دوم سپتامبر، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که شامل فدراسیون روسیه است، چندین سال بعد درخواست ایران برای پیوستن به این سازمان را تأیید کردند که به گفته بسیاری از کارشناسان، موقعیت های منطقه ای ایران را افزایش داده و همچنین همکاری با کشورهای سازمان همکاری شانگهای از جمله با روسیه گسترش می یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала