سرلشکر باقری پتانسل روابط تهران و مسکو را بالا ارزیابی کرد

CC BY 4.0 / M. Sadegh Nikgostar/ Tasnim News Agency / cropped photoسرلشکر باقری پتانسل روابط تهران و مسکو را بالا ارزیابی کرد
سرلشکر باقری پتانسل روابط تهران و مسکو را بالا ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
اشتراک
ستاد کل نیروهای مسلح ایران؛ مسکو و تهران پتانسیل گسترش روابط دوجانبه را دارند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: ایران و روسیه پتانسیل گسترش روابط دوجانبه را دارند، این امر می تواند با روابط ایجاد شده بین ادارات نظامی دو کشور تسهیل شود.
باقری روز دوشنبه در گفتگو با والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: " روابط نظامی و دفاعی در سال‌های اخیر رشدی قابل توجه داشته و امیدواریم مسیر رو به گسترش همکاری‌ها همچنان تداوم یابد."
وی به تلاش تهران و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: دو کشور در ۱۰ سال گذشته موضوع مبارزه با تروریسم بین‌الملل ، بویژه در سوریه و عراق را با جدیت دنبال کرده‌اند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به همکاری دو کشور در سطوح فرماندهی و سیاسی گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با روسیه جایگاه ویژه‌ای قائل هستند.
به گفته وی ، افزایش روابط بین نیروهای مسلح ایران و روسیه می تواند انگیزه ای بیشتر برای گسترش همکاری بین مسکو و تهران باشد. سرلشکر باقری همکاری ایران با فدراسیون روسیه در موضوع سوریه و در مبارزه با تروریسم بین المللی را به عنوان نمونه ای از روابط دوجانبه پربار عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد که بین ایران و روسیه "موافقت نامه های متعددی امضا شده است و هم در سطح روسای جمهور و هم در سطح دولت ها اجرا می شود". رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: "این بار دیگر بر اهمیت بالای این روابط در کشورهای ما تاکید می کند."
رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین به حضور ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی سنت پترزبورگ روسیه اشاره کرد و گفت : حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فنلاند و اقیانوس اطلس تجربه ارزشمندی بود که می‌تواند در همکاری‌های مشترک دریایی دو کشور نقش‌آفرین باشد.
سرلشکر باقری همچنین  با اشاره به قرارداد‌های خرید هواپیما‌های جنگنده، جت آموزشی و بالگرد‌های رزمی از روسیه گفت: این قرارداد‌ها پس از لغو تحریم تسلیحاتی ایران منعقد شده و در این سفر درباره اجرایی شدن آن مذاکره خواهیم کرد.
وی به سند جامع 25 ساله همکاری با چین اشاره و تأکید کرد: شاید لازم باشد با استفاده از تجربه سند 25 ساله با چین، در روابط با روسیه نیز چنین سندی بین دو کشور وجود داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала