راه‌اندازی رشته تحصیلی امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر

© Photo / IRNAراه‌اندازی رشته تحصیلی امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر
راه‌اندازی رشته تحصیلی امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
اشتراک
رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر اعلام کرد که رشته تحصیلی امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود
 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،  دکتر مهران صمدی، رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر گفت: قرار است رشته‌ای در مقاطع ارشد و دکتری به‌ عنوان رشته امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر راه‌اندازی و محتوای درسی در این زمینه تولید شود.
اعلام زمان بازگشایی دانشگاه ها در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اعلام زمان بازگشایی دانشگاه ها در ایران
دکتر مهران صمدی یکشنبه شب در وبینار اولین جلسه‌ی مجازی تبیین رویکردهای جدید ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر که توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌ رضوی برگزار شد افزود: اعضای هیات علمی متخصص و علاقه‌مند می‌توانند در زمینه تولید محتوای کتابهای آموزشی این رشته با ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کشور همکاری کنند.
وی ادامه داد: وقتی‌که بحث ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود بلافاصله ذهن‌ها به سمت مقوله حجاب و عفاف می‌رود در صورتی‌که عرصه این ۲ فریضه به‌ مراتب گسترده تر از حجاب و عفاف است.
رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر گفت: کسی که می‌خواهد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کند باید دانش داشته باشد اعضای  هیات علمی در رشته تخصصی خودشان دانش دارند به طور مثال یک دکترای اقتصاد می‌تواند در حوزه های احتکار، گرانفروشی و بانکداری ورود کند و یک دکترای محیط‌زیست می‌تواند در حوزه های جنگل خواری، کوه‌خواری، معدن، شهرسازی یا فاضلاب‌های شهری ورود پیدا کند و یک دکترای مهندسی عمران می‌تواند در حوزه ساخت‌ و ساز و کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها و سوء استفاده‌هایی که می‌شود حاکمیت را امر به‌ معروف یا نهی‌ از منکر کند.
صمدی افزود: فلسفه تشکیل این گروه‌های مطالبه‌گری توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل گروه‌های مطالبه‌گری و گشت ارشاد مسوولان است. یعنی این‌ها می‌آیند از مسوولان مطالبه‌گری می‌کنند و غفلت‌ها و ترک فعل‌ها و اشکالات را متذکر می‌شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала