رئیسی: برای مذاکرات نتیجه محور آمادگی داریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رئیسی: برای مذاکرات نتیجه محور آمادگی داریم
رئیسی: برای مذاکرات نتیجه محور آمادگی داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران با دعوت از همه کسانی که واکسن نزده اند برای تزریق واکسن تاکید کرد که در واکسیناسیون هدف ما اقناع است تا اجبار.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در مصاحبه امشب اظهار کرد: نقطه مشترک همه مردم ایران این است که ایران همواره با عزت، بالنده و برخوردار از پیشرفت باشد.
فرانسه خوستار اتمام نقض برجام از سوی ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
فرانسه خوستار اتمام نقض برجام از سوی ایران شد
وی ادامه داد: اولویت ما واکسیناسیون عمومی است. بیش از۷۰ درصد دوز  اول واکسن تزریق شده و ان شاء الله پیش از آغاز فصل سرما همین مقدار دوز دوم زده می شود. در بخش درمانی و اجرایی و نیروهای مسلح آمادگی برای مقابله با کرونا وجود دارد. نباید در موج احتمالی منفعل باشیم، بلکه باید پیش بینی و پیشگیری لازم داشته باشیم تا شاهد فراگیری موج بعدی احتمالی نباشیم.مردم حتی اگر دو دوز واکسن زده باشند، پروتکل ها را رعایت کنند تا شاهد شرایط بدی برای کشور نباشیم.
رییسی با اشاره به اینکه به آنچه گفتیم عمل کردیم تا تلفات کشور زیاد نباشد ،تصریح کرد: از همه کسانی که واکسن نزده اند دعوت می کنم، واکسن بزنند. همه مردم باید توجیه و اقناع شوند تا واکسن بزنند. هدف ما اقناع است تا اجبار.
رئیس جمهور ایران درباره رویکرد دولت برای کنترل تورم، خاطرنشان کرد: اولویت دوم دولت معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی است. دغدغه روزانه من همین مسایل است اگر نگویم دغدغه هر ساعت من است، من ساعت ها قیمت محصولات و مواد خوراکی را رصد می کنم. در نشست های مختلف دنبال کنترل تورم هستیم. از فشار به مردم مخصوصا اقشار ضعیف خبر داریم. همیشه احساس می کنیم در کنار سفره این‌ مردم هستیم. این شرایط حاصل تصمیمات گذشته است و تصمیمات امروز در آینده در زندگی مردم جلوه می کند.
وی با بیان اینکه استقراض از بانک مرکزی تورم زا است گفت: دولت دنبال استقراض از بانک مرکزی نیست. در شهریور  حقوق ها را بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت کردیم و در مهر هم بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت می کنیم. باید بودجه را واقعی و بدون کسری ببندیم. باید اصلاحات جدی در بودجه اتفاق بیفتد. افزایش حقوق پلکانی انجام می شود. هزینه دستگاه ها باید قابل کنترل باشد.
رییسی در ادامه با بیان اینکه دولت ما مردمی است و همواره با مردم ارتباط خواهیم داشت، گفت: حتی در شرایط کرونایی با رعایت شرایط با مردم دیدار داریم. ارتباط ما با مردم بسیار مهم است. باید در جمع مردم بود. ارتباط ما با مردم قطع نمی شود. به وزرا گفته ام با مردم در ارتباط باشند. وقتی به محلات می روم، می بینم مسایل خیلی زود حل می شود.برخی گرفتاری ها بخاطر این است که پروژه ها رها شده و دچار فرسودگی شده اند.
رئیس دولت ایران درباره برنامه دولت برای مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها، اظهار کرد: ما کار اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی زنیم، اما ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است. ما درباره مذاکرات نتیجه محور آمادگی داریم و آمادگی  طرف مقابل، لغو تحریم ها خواهد بود. اقدامات در حال حاضر توسط وزارت خارجه در حال انجام است. ما به آنچه گفته ایم پایبند بوده و جدی هستیم، ولی باید جدیت را در طرف مقابل هم ببینم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала