چرا ارتش انگلیس در پی خرید پهپادهای ترکیه است؟

CC BY-SA 4.0 / Bayhaluk / (cropped image)پهپاد ترکیه
پهپاد ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
اشتراک
کارشناس: انگلیس علاقه زیادی به هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد که انگلیس ممکن است خرید هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه را مورد بررسی قرار دهد.
وی در ادامه افزود: «انگلیس علاقه زیادی به هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه دارد. اکنون آنها باید تصمیم بگیرند. ما گزینه‌ها را به آنها ارائه کردیم. در حال حاضر، آنها به طور جدی در حال بررسی این گزینه‌ها هستند. من معتقدم که در آینده نزدیک، پهپادهای بیرقدار و آنکاس در آسمان اروپا پرواز می‌کنند».
عذرخواهی انگلیس به دلیل جعلی بودن خبر سرقت فرمول آسترازنکا توسط روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
عذرخواهی انگلیس به دلیل جعلی بودن خبر سرقت فرمول آسترازنکا توسط روسیه
پهپادهای ساخت ترکیه پس از موفقیت و کارآیی خود در درگیری‌هاب سال گذشته در سوریه، لیبی و قره باغ، محبوبیت جهانی پیدا کردند. از آن زمان، شماری از کشورها از جمله اوکراین، لهستان، عربستان سعودی، عراق، مراکش و آلبانی درخواست خرید ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین از ترکیه  از جمله بیرقدار را ابراز کردند.
انگلیس  علاقه خاصی به پهپادهای رزمی ترکیه به ویژه پهپادهای « بیرقدار» و «آنکا» نشان داده است. بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اخیرا این پهپادها را تغییر دهنده بازی و چالش واقعی برای دشمنان توصیف کرد.
پهپادها همچنین صنعت تسلیحات داخلی ترکیه را ارتقا داده و ارزش آن را به طور کلی افزایش داده اند، به طوری که مجمع صادرکنندگان ترکیه (TIM) فاش کرد صادرات دفاعی و هوانوردی در سه فصل اول امسال 2.1 میلیارد دلار بوده است که 39 درصد نسبت به سال گذشته ( یک و نیم میلیارد دلار) افزایش نشان می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала