بدهی جهانی رکورد زد

© AFP 2023 / TIM SLOANبانک جهانی
بانک جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
اشتراک
صندوق بین‌المللی پول: بدهی دولتی جهان در سال ۲۰۲۱ به ۹۷.۸ درصد تولید ناخالص داخلی (جی‌دی‌پی) جهان خواهد رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه صندوق بین‌المللی پول، این سازمان در گزارش جدید خود اعلام کرد بدهی دولتی جهان در سال ۲۰۲۱ به ۹۷.۸ درصد تولید ناخالص داخلی (جی‌دی‌پی) جهان خواهد رسید. طبق گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول (آی‌ام‌اف) بدهی دولتی جهان حالا به ۸۸ تریلیون دلار رسیده است.
این میزان ۰.۸ درصد از سال گذشته کمتر است اما همچنان رقم پولی آن بالاترین رکورد در تاریخ می‌باشد. علت اصلی این بدهی بی‌سابقه کمک‌های مالی بزرگ دولت‌ها برای مقابله با پاندمی کرونا بوده است.
بریتانیایی‌ها در فقیر شدن رکورد زدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
بریتانیایی‌ها در فقیر شدن رکورد زدند
با این حال آی‌ام‌اف ( IMF) تخمین زده میزان این بدهی تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۰.۸ درصد کاهش خواهد یافت و به ۹۷ درصد جی‌دی‌پی جهان خواهد رسید. برای سال‌های پیش‌رو انتظار می‌رود سطح بدهی جهان نسبت به آن‌چه که قبل از پاندمی کرونا پیش‌بینی شده بود بالاتر باقی بماند.
پیش‌بینی می‌شود میزان بدهی کشورهای پیشرفته تا سال ۲۰۲۶ با افزایشی ۲۰ درصدی روبرو شود. تا پایان ۲۰۲۱ بین ۶۵ تا ۷۵ میلیون نفر به جمعیت فقیرجهان اضافه خواهد شد.
طبق داده‌های آی‌ام‌اف بدهی کل جهان، شامل بدهی دولت‌ها، شرکت‌ها و خانوارها تا پایان سال ۲۰۲۰ با افزایشی ۲۷ تریلیون دلاری نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۲۲۶ تریلیون دلار رسیده است. این بزرگترین افزایش بدهی یک ساله در تاریخ می‌باشد. باید اشاره کرد در طول ۲ سال بحران اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بدهی جهانی ۲۰ تریلیون دلار افزایش یافته بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала