جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر خارجه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر خارجه ایران
جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2021
اشتراک
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که نحوه ورود ایران به مذاکرات هسته‌ای در حال بررسی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس ایران روز یکشنبه درباره جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: در ماه‌ها و هفته‌های اخیر در غرب آسیا و همسایگان ایران تحولاتی رخ داده است که از نگاه افکار عمومی و مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت بود. امروز از وزیر امور خارجه دعوت شد تا درباره تحولات و نقش دستگاه دیپلماسی گزارشی ارائه کند.
موسوی انتخابات عراق را یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه غیرعلنی عنوان کرد و تصریح کرد: انتخابات پارلمانی عراق هفته گذشته برگزار شد که از دل ‌این انتخابات دولت جدید شکل می‌گیرد. همچنین موضوع افغانستان و تغییر حاکمیت در این کشور و گروه طالبان مورد بررسی قرار گرفت.
حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2021
گزارش وزیر خارجه ایران در جلسه غیر علنی مجلس
وی افزود: همچنین تحرکاتی که در سطح کلان از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال منطقه و همسایگان دنبال می‌شود در جلسه غیرعلنی امروز بحث و بررسی شد. در جلسه امروز تحولات شمال غرب و شکل گیری تهدید احتمالی در مرزهای این بخش نیز توسط وزیر امورخارجه مطرح شد و آقای امیرعبداللهیان درباره هر کدام از این موارد توضیحات کاملی مطرح کردند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس ایران بیان داشت: وزیر امورخارجه دراین نشست تحلیل جامعی از برنامه آمریکا و رژیم صهیونستی برای تحت تاثیر قرار دادن این تحولات ارائه دادند و مقرر شد مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این تحولات را با دقت بیشتری دنبال کند تا با هماهنگی با سایر قوا منافع ملی کشور تامین شود.
وی درخصوص مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: در موضوع هسته ای مدل‌های مختلفی وجود دارد و راهبردهای مختلفی تاکنون توسط جمهوری اسلامی ایران دنبال شده است. ابتدا ما از طریق ۳ کشور اروپایی به عنوان کشورهای واسط این مسیر را پیش بردیم، سپس با گروه ۱+۵ وارد گفت و گو شدیم که منجر به توافق برنامه جامع اقدام راهبردی شد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس ایران تاکید کرد: اینکه در دور جدید مذاکرات چه مدلی را انتخاب کنیم نیازمند بررسی دقیق تری است و باید ابتدا مدلهایی که در گذشته دنبال شده، بررسی شود. بهترین مدلی که با همکاری دولت، مجلس و دستگاه های ذیربط از جمله شورای عالی امنیت ملی و براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، انتخاب شود آن را برای مذاکرات هسته‌ای انتخاب خواهیم کرد تا بتوانیم این موضوع را در قبال مذاکره یا تعامل بر اساس آن پیش ببریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала