بورل: نقشه دوم برای مسئله هسته ای ایران را نمی پذیریم

© AP Photo / Virginia MayoJosep Borrell جوزپ بورل
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2021
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت که با نقشه دوم مطرح شده توسط مقامات اسرائیل در خصوص مسئله هسته ای ایران موافق نیست.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست نوشت: جوزپ بورل بعد از سفر انریکه مورا دستیار ارشدش به تهران به منظور ارزیابی موضع دولت جدید ایران درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، خاطر نشان کرد: آماده است پیش از از سرگیری این مذاکرات با مقامات ایرانی دیدار کند. اما همچنین گفت سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور جدید ایران و تیم او زمان کافی برای آمادگی را سپری کرده‌اند.
بورل خاطر نشان کرد: من اگر آن‌ها بخواهند به بروکسل بیایند، آماده این کار هستیم. اما زمان محدود است. من درک می‌کنم که دولت جدید برای بررسی سوابق [مذاکرات] و برای تشکیل تیم مذاکرات به زمان احتیاج دارد اما این فرصت حالا دیگر سپری شده است. زمان بازگشت به مذاکرات است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این که در صورت شکست احتمالی در مذاکرات، «پلان B» در قبال ایران که از آن یاد می‌شود، شامل چه چیزهایی خواهد بود، گفت: من نمی‌خواهم به پلان Bها فکر کنم. هیچ کدام از پلان Bهایی که به ذهنم می‌رسند خوب نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала