زمان گفتگوی ایران و اتحادیه اروپا مشخص شد

© Fotolia / Borna Mirahmadianزمان گفتگوی ایران و اتحادیه اروپا مشخص شد
زمان گفتگوی ایران و اتحادیه اروپا مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2021
اشتراک
گفتگوی ایران و اتحادیه اروپا در مورد بازگشت احتمالی به توافق هسته ای در 29 مهر ماه آغاز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، رایزنی های طرف ایرانی و اتحادیه اروپا درباره احتمال بازگشت تهران به مذاکرات درباره توافق هسته ای از روز پنجشنبه در بروکسل آغاز می شود. احمد علیرضابیگی، معاون پارلمان ایران روز یکشنبه این خبر را اعلام کرد.
خبرگزاری فارس به نقل از وی گفت: "مذاکرات با اتحادیه اروپا پنجشنبه در بروکسل آغاز می شود." به گفته وی، اگر مذاکرات به نتیجه خوبی برسد، تأثیر مثبتی بر توسعه کشور خواهد داشت."
علی باقری، معاون وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در تهران با انریکه مورا ، معاون دبیرکل وزارت خارجه اتحادیه اروپا گفتگو کرد. آنها بر بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تمرکز کردند. طرفین توافق کردند که در روزهای آینده رایزنی ها را در بروکسل ادامه دهند.
در 30 شهریور، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که مذاکرات برای بازگرداندن اثر کامل توافق هسته ای در وین ظرف چند هفته از سر گرفته می شود. به گفته ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این کشور، تهران انتظار دارد که روند مذاکرات منجر به لغو تحریم های ایران شود.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و "4+1" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته ای ایران به شکل اولیه در حال انجام است. طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند. نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی دارند. در ابتدا، انتظار می رفت که هیئت ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала