نام احتمالی واکسن روسی کرونا برای کودکان اعلام شد

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر نام احتمالی واکسن روسی کرونا برای کودکان اعلام شد
نام احتمالی واکسن روسی کرونا برای کودکان اعلام شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2021
اشتراک
الکساندر گینتزبورگ، مدیر مرکز ملی تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا اعلام کرد ممکن است واکسن کرونا برای کودکان که توسط این مرکز تهیه شده، اسپوتنیک ام (Sputnik M) نامیده شود.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینتزبورگ گفت: "احتمالاً واژه  اسپوتنیک  (Sputnik) باقی خواهد ماند.  همچون به عنوان مثال واکسن BCG برای کودکان  که فقط حرف M به معتای " کوچک به آن اضافه می شود. شاید حرف" M "در این واکسن نیز وجود داشته باشد".
واکسن اسپوتنیک وی وارد ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2021
محموله جدید واکسن «اسپوتنیک وی» وارد ایران شد
در ماه ژوئیه امسال  آزمایشات بالینی واکسن برای نوجوانان 12-17 ساله در مسکو آغاز شد. کودکان با همان واکسن اسپوتنیک وی  اما با دوز کمتر واکسینه می شوند ،. در پایان ماه سپتامبر مرکز گامالیا بسته ای از اسناد را برای ثبت این نوع واکسن به وزارت بهداشت روسیه ارائه کرد.
همانطور که الکسی کوزنتسوف دستیار وزیر بهداشت روسیه خاطرنشان کرد ، در صورت تأیید این واکسن  نوجوانان تنها با رضایت والدین یا نمایندگان قانونی خود و فقط به صورت داوطلبانه واکسینه می شوند.
واکسیناسیون معتبرترین راه برای محافظت در برابر ویروس کرونا است. به گفته میخائیل موراشکو ، وزیر بهداشت روسیه ، درصد واکسیناسیون در میان بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 کمتر از 0.03 درصد است و اکثریت قریب به اتفاق بیماران در بیمارستان ها واکسینه نشده اند. در پایان ماه سپتامبر سازمان جهانی بهداشت ارتباط مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا (SARS-CoV-2) با امتناع از ایمن سازی پیشگیرانه را تأئید کرد  . به گفته خانم  آنا پوپووا ، رئیس اداره نظارت های بهداشتی روسیه  تقریباً هیچ فرد واکسینه شده ای در بین فوتی های کرونا دیده نمی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала