ارتش آمریکا موشک هایپرسونیک تاکتیکی آزمایش کرد

© Photo / Lockheed Martinآزمایش موشک ابر صوت آمریکا
آزمایش موشک ابر صوت آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2021
اشتراک
ارتش آمریکا در جریان آزمایش نوبتی موشک مافوق صوت تاکتیکی با دقت بالا PrSM (Precision Strike Missile) ، از حداکثر برد پرواز این موشک که بر اساس مشخصات فنی آن تعیین شده بود، فراتر رفته است.
به گزارش اسپوتنیک،  آزمایش در 13 اکتبر 2021 در پایگاه وندنبرگ کالیفرنیا انجام شد.
اطلاعات دقیق در مورد برد پرواز در آخرین پرتاب این موشک هایپرسونیک ذکر نشده، اما خاطرنشان می شود که از سطح 499 کیلومتری تعیین شده در مشخصات فنی آن بیشتر است. چنین حدی در زمان خود به این دلیل انتخاب شده بود  که ساخت موشک قبل از خروج ایالات متحده از پیمان سال 1988درباره محدود سازی موشک های هسته ای میان برد  آغاز شد که آزمایش و تولید موشک های با برد 500 تا 5000 کیلومتر را ممنوع کرده بود. هدف از پرتاب موشک در 13 اکتبر این بود که معلوم شود حداکثر برد آن خارج از محدودیت های معاهده چقدر می تواند باشد.
پرتاب موشک هایپرسونیک زیرکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
گزارش و تحلیل
پرتاب موشک هایپرسونیک زیرکن
برنامه PrSM در حال حاضر در مراحل پایانی توسعه خود است. در پایان سپتامبر 2021 ، ارتش آمریکا قراردادی با لاکهید مارتین برای تولید انبوه این موشک امضا کرد. انتظار می رود سلاح جدید در سال مالی 2023 به ارتش تحویل داده شود. رقیب لاکهید مارتین در این رقابت قبلاً شرکت  Raytheon Technologies بود اما بعداً از این برنامه کنار رفت.
قرار است این موشک ابر صوت پیشرفته باید جایگزین موشک ATACMS فعلی در ارتش شود. به گفته کارشناسان آمریکایی، سلاح جدید "نقش مهمی در تامین توانایی ارتش در حمله به مسافت های طولانی ،که برای مقابله با قابلیت های روسیه و چین ضروری است"، ایفا خواهد کرد.
قرار است تا پایان سال 2021 ، آزمایش PrSM در چارچوب برنامه Project Convergence  نیز انجام شود  که طی آن پرتاب موشک  با حداقل برد انجام می شود. پرتاب این موشک به فواصل کوچک 240 ، 180 و 85 کیلومتر قبلا نیز آزمایش شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала