مرد چینی برای نجات پسرش در آزمایشگاه خانگی دارو ساخت

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر مرد چینی برای نجات پسرش در آزمایشگاه خانگی دارو ساخت
مرد چینی برای نجات پسرش در آزمایشگاه خانگی دارو ساخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2021
اشتراک
صاحب یک فروشگاه اینترنتی کوچک در چین بدون مدرک دانشگاهی به مطالعه شیمی و تحقیقات ژنتیکی پرداخت تا برای پسر بیمار در حال مرگ خود دارو بسازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازنشریه چینی South China Morning Post، شو وی از شهر کونمینگ واقع در استان یوننان در جنوب چین ، با فاجعه بزرگی روبرو شد. پسر یک ساله او مبتلا به یک بیماری نادر به نام منکس Menkes)) گردید که در آن انتقال سلولی مس مختل می شود. امید به زندگی با این بیماری معمولاً از سه سال تجاوز نمی کند.
دارو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2021
دارو، سوغاتی مسافران خارجی از ایران
شو وی با داشتن یک فروشگاه کوچک آنلاین برای فروش  پریزهای برق و تنها با تحصیلات دبیرستانی، پس از موثر واقع نشدن درمان تجربی در کلینیک تصمیم گرفت  به تنهایی برای پسرش دارو بسازد. شو و وی همچنین نتوانست به هیستیدین مس برای درمان پسرش در چین دسترسی پیدا کند و به دلیل محدودیت های ناشی از همه گیری کووید -19  موفق نشد آنرا در کشوری دیگر سفارش دهد.
شو وی ابتدا با شرکت های شیمیایی تماس گرفت و امیدوار بود آنها بتوانند برای پسرش هیستیدین مس تولید کنند ، اما معلوم شد این کار بسیار گران تمام می شود و روند کسب مجوز تولید سالها طول می کشد.
شو وی به مطالعه مجلات علمی آنلاین آمریکایی درباره چگونگی درمان بیماری پسرش پرداخته و همچنین در دوره های عمومی درسی در چندین دانشگاه ثبت نام کرد و در آنجا فارماکولوژی را مطالعه کرد. به زودی او یک آزمایشگاه شیمیایی در آپارتمان خود ترتیب داد که هزینه آن 3100 دلار بود و شروع به ساخت دارو کرد. پس از آزمایش هیستیدین مس به دست آمده بر روی خرگوش و روی خود و اطمینان از ایمنی آن ، این دارو  را به پسرش تزریق کرد و سپس او را برای انجام آزمایشات و رد عوارض احتمالی به بیمارستان برد.
متعاقباً شو وی داروی دیگری بنام  elesklomol را  نیز ساخته که بر اساس برخی مطالعات  به درمان بیماری Menkes کمک می کند و آنرا همچنین بر روی خرگوش و خودش آزمایش کرد. او می گوید: "داروها پسرم را درمان نکردند اما از بدتر شدن وضعیت وی جلوگیری کردند."
پسر دو ساله شو وی نمی تواند در رختخواب غلت بزند، صحبت کند و فقط می تواند غذای مایع بخورد اما هر بار که می خندد، پدرش را شاد می کند. شو وی امیدوار است که تحقیقات ژنتیکی به بهبود پسرش کمک کند. در حال حاضر ، شو وی خود را برای ورود به دانشگاه آماده می کند و می خواهد در رشته مهندسی ژنتیک تحصیل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала