بایدن فرمان افزایش سقف بدهی دولتی آمریکا را امضا کرد

© AFP 2023 / Win McNameeبایدن فرمان افزایش سقف بدهی دولتی آمریکا را امضا کرد
بایدن فرمان افزایش سقف بدهی دولتی آمریکا را امضا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2021
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا لایحه ای را برای افزایش سقف بدهی دولت این کشور به میزان 480 میلیارد دلار امضا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه کاخ سفید آمده است: " روز پنجشنبه 14 اکتبر رئیس جمهور لایحه ای را امضا کرد که افزایش 480 میلیاردی بدهی ملی را پیش بینی می کند و انتظار می رود این میزان برای دولت فدرال برای انجام کامل تعهدات خود تا اوایل دسامبر کافی باشد."
بایدن: نمی خواهم با چین جنگ سرد داشته باشم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
هشدار بایدن: عدم افزایش سقف بدهی وضعیت ذخایر دلار آمریکا را تهدید می کند
وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر هشدار داده بود که اگر تا 18 اکتبر اقدامات لازم برای تعیین سقف جدید بدهی انجام نشود ، این کشور از لحاظ تئوریک با خطر ورشکستگی مالی روبرو خواهد شد
در ایالات متحده  برخلاف اکثر کشورها ، سقف بدهی طبق قانون تعیین شده و نمی توان بدون تصویب کنگره از آن تجاوز کرد. از اول اکتبر  این کشور از سقف بدهی دولتی یعنی 28.4 تریلیون دلار که توسط قانونگذار تعیین شده، فراتر رفته است.
خود ورشکستگی مالی دولت در آمریکا هرگز اتفاق نیفتاده اما از خطر  آن به طور گسترده برای چانه زنی سیاسی در کنگره استفاده می شود. ضمناً پیش از این جمهوری خواهان به دلیل اختلافات گسترده سیاسی با دموکرات ها، پیشنهاد افزایش سقف بدهی را در سنا مسدود کرده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала