لاوروف: روسیه به گفتگو با اسرائیل درباره امنیت در خاورمیانه علاقمند است

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه به گفتگو با اسرائیل درباره امنیت در خاورمیانه علاقمند است
لاوروف: روسیه به گفتگو با اسرائیل درباره امنیت در خاورمیانه علاقمند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به ادامه رایزنی با شرکای اسرائیلی درباره امنیت و ثبات در خاورمیانه علاقه مند است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در مقاله‌ خود  که به مناسبت 30 ـ مین  سالگرد تجدید روابط دیپلماتیک روسیه و اسرائیل در روزنامه "یدیعوت اخرونوت" منتشر شد، می نویسد: "ما به ادامه مشورت با شرکای اسرائیلی در مورد امنیت و ثبات در خاورمیانه علاقه مند هستیم. ما همیشه توجه خود را به این واقعیت جلب می کنیم که راه حل های جامع برای مشکلات منطقه خاورمیانه لزوما باید منافع امنیتی اسرائیل را در نظر بگیرد".
سفیر اسرائیل در روسیه گزارش ها درباره حضور نظامیان اسرائیلی در قره باغ را مهمل خواند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
سفیر اسرائیل در روسیه گزارش ها درباره حضور نظامیان اسرائیلی در قره باغ را مهمل خواند
وی افزود که مسکو در عین حال متقاعد شده است که هیچ جایگزینی برای اصل دو دولت برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس یک مبنای حقوقی بین الملل به رسمیت شناخته شده وجود ندارد.
وزیر خارجه روسیه اضافه می کند: "ما از مذاکرات مستقیم بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها به شدت حمایت می کنیم. تنها از طریق مذاکره  می توان راه حلی جامع برای همه مسائل مربوط به وضعیت نهایی (منطقه) ارائه داد. ما آماده همکاری با همکاران اسرائیلی خود در قالب های چند جانبه و در درجه اول در زمینه از سرگیری فعالیت های گروه چهار جانبه  میانجی های بین المللی برای حل و فصل معضل خاورمیانه در همکاری نزدیک با نمایندگان اتحادیه عرب هستیم".
به گفته وزیرخارجه روسیه  ، در حال حاضر گفتگوی روسیه و اسرائیل از سوی وزارتخانه های خارجه با تحرک به پیش برده می شود. لاوروف می نویسد: "بدیهی است که بدون تعامل سازنده دیپلمات ها نمی توان تعداد زیادی  از مشکلات بین المللی و منطقه ای را که هم برای آینده خوب مردم روسیه و اسرائیل و هم برای تقویت امنیت و ثبات بین المللی و منطقه ای از اهمیت بالایی برخوردار است ، حل کرد."
وی تصریح کرد که در این رابطه ، تماس های فشرده بین شوراهایی امنیت و وزارتخانه های دفاع ه دو کشور نیز به خوبی عمل  کرده و به طور منظم امکان مقایسه رویکردها و در نظر گرفتن منافع مشروع یکدیگر را می دهد.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد مسکو یک سیاست خارجی چند بعدی مستقل را دنبال می کند که مصلحت گرایی ، جستجوی سازش و ایجاد موازنه منافع را در نظر می گیرد. خط مشی اصلی آن ایجاد مطلوب ترین شرایط خارجی برای توسعه اقتصادی اجتماعی داخلی ما است. ما در روابط با شرکای خارجی هیچ گونه تعصب و منع ایدئولوژیکی نداریم و به این دلیل ما نقش فعال در عرصه بین المللی از جمله میانجیگری در حل و فصل درگیری ها ایفا می کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала