فرانسه، ایران را به از سرگیری همکاری کامل با آژانس فراخواند

© AFP 2023 / Clemens Bilanفرانسه، ایران را به از سرگیری همکاری کامل با آژانس فراخواند
فرانسه، ایران را به از سرگیری همکاری کامل با آژانس فراخواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2021
اشتراک
وزارت خارجه فرانسه از ایران خواست تا همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه فرانسه از ایران خواست تا فوراً همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد و فعالیت‌های بر خلاف برنامه جامع اقدام مشترک را متوقف کند.
ایران اختلافی با آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
ایران اختلافی با آژانس انرژی اتمی ندارد
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز جمعه در یک نشست خبری گفت: ایران باید فوراً همکاری همه جانبه با آژانس بین المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد و همه اقدامات جدی و بی سابقه‌ای که منجر به نقض برجام می‌شود را متوقف کند.
وی همچنین خاطرنشان شد که تقریباً چهار ماه از تعلیق مذاکرات وین درباره بازگشت ایران و آمریکا به برجام به درخواست تهران می گذرد. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد: فرانسه، شرکای آن در تروئیکای اروپایی، برجام و ایالات متحده از ایران می‌خواهند که بدون تاخیر به مذاکرات در وین بازگردد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه بار دیگر تأکید کرد که زمان نقش مهمی در وقوع توافق احتمالی بازی می‌کند، زیرا "ایران از آن برای تشدید نقض تعهدات هسته‌ای خود استفاده می‌کند، که این موضوع بازگشت به برجام را بیش از پیش نامشخص می‌کند.
وی بیان داشت: مذاکرات وین که هیئت‌ها به مدت سه ماه به طور جدی و قاطع بر روی آن کار کردند، به نفع تمامی طرفین به سوی توافق پیش رفت. به همراه سایر اعضای برجام و ایالات متحده، ما آماده هستیم تا مذاکرات را از جایی که در ماه ژوئن متوقف کرده بودیم از سر بگیریم تا به سرعت به نتیجه برسیم. ایران باید با اقدامات خود نشان دهد که آماده بازگشت به میز مذاکره در وین و دستیابی به توافق برای بازگشت به پایبندی به برجام در اسرع وقت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала