سیگنالهای اسرارآمیز فضایی کشف شدند +عکس

© Photo / ESA/Hubble & NASA, Acknowledgement: Judy Schmidtعکسی از کهکشان
عکسی از کهکشان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2021
اشتراک
تیم بین المللی اخترشناسان طی 47 روز بیش از 1600انفجارهای سریع انرژی را از یک منبع رادیویی دریافت کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله « نیچر»، تیم بین المللی اخترشناسان طی 47 روز بیش از 1600انفجار سریع رادیویی(FRB) را از یک منبع رادیویی دریافت کردند.
این انفجارهای انرژی که فقط چند میلی ثانیه عمر دارند، از هر پدیده ای که تاکنون در کهکشان مشاهده شده است، نورانی تر هستند و به نظر می آید از راه دورتری آمده‌اند. از زمان پیدایش آن ها در سال 2007 تا کنون محققان در حال جستجوی منبع آن ها هستند، ولی هنوز موفق به کشف منبع و علت آن ها نشده اند. بتازگی محققان با رد کردن هرگونه منبع زمینی، یک قدم به کشف منبع این تشعشعات نزدیکتر شده‌اند.
چند فرضیه وجود دارد. یکی از عجیب ترین فرضیه ها در این مورد توسط دانشمندان هاروارد در ماه گذشته ارائه شده است که بیان می کند احتمالا منبع این سیگنال ها، از سوی بیگانگان می آید.  در سال ۱۹۹۸ محققان اعلام کرده بودند که نوعی سیگنال رادیویی جدید فضایی را کشف کردند که بعد از ۱۷ سال متوجه شدند منبع این سیگنال، یک دستگاه مایکروویو در خود ساختمان بوده است.
در سال 2020 اولین منبع موثق سیگنال ها –مگنتار مشخص شد که در صورت فلکی constellation chanterelles قرار دارد.
​هنگام تست تلسکوپ « FAST»، محققان چینی همراه همکاران خود از آلمان و آمریکا به این نتیجه رسیدند که جریان های سیگنال از FRB 121102 فقط از یک منبع فضایی پخش می شود. از 29 آوگوست تا 29 اکتبر 2019، 1652 سیگنال رادیویی به مدت تقریبا 60 ساعت پخش شده بود. جمع انرژی از این مجموعه سیگنال ها 3,8 درصد قابل دسترسی برای مگنتار است.
دلیل مشکل بودن کشف منبع سیگنال ها این است که معمولا آن ها را با تلسکوپ های رادیویی تک بشقابه می یابند و این تلسکوپ ها در صورت تعریف نشدن منبع سیگنال، قادر به دریافت گسترۀ بالایی از آن ها هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала