روسیه : استقرار زیرساخت های نظامی آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی غیرقابل قبول است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه : استقرار زیرساخت های نظامی آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی غیرقابل قبول است
روسیه : استقرار زیرساخت های نظامی آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی غیرقابل قبول است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2021
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت به ویکتوریا نولند، معاون وزیر خارجه آمریکا که از روسیه دیدن کرد گفته شد که استقرار زیرساخت های نظامی ناتو و آمریکا در آسیای مرکزی برای مسکو غیرقابل قبول است.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر نشریه  پولیتیکو با استناد به منابع کنگره آمریکا اطلاع  داده بود که مقامات پنتاگون در ماه جاری در ازبکستان احتمال استقرار نیروهای ضد تروریستی آمریکا را مورد بحث قرار خواهند داد.
مقام ارشد ایرانی: سیاست ما در افغانستان به رفتار طالبان بستگی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
مقام ارشد ایرانی: سیاست ما در افغانستان به رفتار طالبان بستگی دارد
زاخارووا در جریان یک کنفرانس خبری در خصوص مذاکرات معاون وزیر خارجه آمریکا در مسکو گفت: "هنگام بحث در مورد موضوعات بین المللی، توجه زیادی به موضوع وضعیت افغانستان پس از خروج نیروهای نظامی آمریکایی از این کشور نشان داده شد که به فاجعه و بن بست واقعی منجر گردید".
وی افزود: "بار دیگر به وضوح و با صراحت اعلام شد که استقرار زیرساخت های نظامی ایالات متحده یا ناتو در آسیای مرکزی برای روسیه مطلقاً غیرقابل قبول است."
در اوایل ماه اوت جنگجویان طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه)  حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اوت شهروندان غربی و افغانانی که با آنها همکاری می کردند، به صورت دسته جمعی از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، تخلیه شدند.
شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل سپتامبر ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در اولین حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل متحد بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала