رهبر سازمان مجاهدین خلق در ایران به پرداخت غرامت نجومی محکوم شد

CC BY 4.0 / IRNA / قوه قضاییه ایران
قوه قضاییه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
اشتراک
در ایران اعلام شد رهبر سازمان مجاهدین خلق که در ایران به آن گروهک منافقین می گویند، در یک دادگاه در این کشور به پرداخت حدود ۷۶۶۰ میلیارد تومان غرامت به آسیب دیدگان از عملیات این سازمان محکوم شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه ایران گفت: دادگاه حکم پرونده منافقین را صادر کرده است و سرکرده گروهک منافقین به پرداخت حدود ۷۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان و کسانی که خسارت مادی و معنوی به ان‌ها وارد شده محکوم شده است و حکم پرونده لازم الاجراست.
موسوی: حمایت آمریکا و اروپا از منافقین کماکان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2020
موسوی: حمایت آمریکا و اروپا از منافقین کماکان ادامه دارد
ذبیح الله خداییان در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) ۲۱ مهرماه برگزار شد، درباره حکم "دادگاه منافقین" گفت: در این پرونده جمعی از جداشدگان از این گروهک بیش از ۴۰ نفر و تعدادی از مردم که دچار اسیب شدند طرح دعوا کردند.
وی افزود: دادگاه مراتب را از طریق وزارت امور خارجه به وزارت دادگستری کشورهایی که این گروهک در آن‌ها فعالیت می‌کند به این گروهک ابلاغ کرده اند.
خداییان تصریح کرد: دادگاه حکم پرونده را صادر کرده است و سرکرده گروهک منافقین به پرداخت حدود ۷۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان و کسانی که خسارت مادی و معنوی به ان‌ها وارد شده محکوم شده است و حکم پرونده لازم الاجراست.
سازمان مجاهدین خلق ایران سازمان سیاسی اسلام‌گرا و چپ‌گرا با ساختار شبه‌نظامی است. رهبری این سازمان با مسعود و مریم رجوی است. از سال ۱۳۸۲ زنده بودن مسعود رجوی در پرده ابهام قرار دارد و در غیاب وی همسرش مریم رجوی عملاً رهبری این سازمان را برعهده دارد. از ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ دبیرکل این سازمان زهرا مریخی است.
این سازمان تا چندی پیش در آمریکا و اروپا در لیست سازمان های تروریستی قرار داشت اما  روز دوشنبه، ۷ بهمن ۱۳۸۷، شورای وزیران اتحادیه اروپا با خارج شدن نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی اتحادیه اروپا موافقت کرد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала