آزادی رانندگان ایرانی از سوی باکو پس از گفتگوی وزرای خارجه

© Photo / IRNAآزادی رانندگان ایرانی از سوی باکو پس از گفتگوی وزرای خارجه
آزادی رانندگان ایرانی از سوی باکو پس از گفتگوی وزرای خارجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2021
اشتراک
مقامات جمهوری آذربایجان دو راننده کامیون ایرانی بازداشت شده را پس از گفتگوی وزرای خارجه ایران و آذربایجان آزاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازبلومبرگ، روز چهارشنبه منابع خبری گزارش دادند یک روز بعد از گفتگوی تلفنی جیهون بایراموف و حسین امیر عبداللهیان وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ایران، باکو راننده‌ های ایرانی را آزاد کرده است.
جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان
پیش از این رسانه های آذربایجانی و ایرانی گزارش داده بودند که دو راننده ایرانی در بخشهایی از جاده گوریس-قاپان توسط مرزبانان آذربایجانی بازداشت شده اند.
موضوع ترانزیت کالاهای ایرانی از طریق آذربایجان به یکی از دلایل اصلی تنش در روابط بین باکو و تهران تبدیل شده است.
در ۲۷ سپتامبر، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که جمهوری آذربایجان اقداماتی را برای جلوگیری از ورود کامیون های ایرانی به قره باغ انجام داده است، زیرا این اقدامات قوانین جمهوری را نقض می کند.
به گفته وی، از ۱۱ آگوست تا ۱۱ سپتامبر، حدود ۶۰ کامیون از ایران وارد قره باغ شده اند و طرف آذربایجانی بارها در این مورد از تهران ابراز نارضایتی کرده است.
حمل و نقل بار از ایران به ارمنستان و سایر کشورها نیز پیچیده تر شده است: مسیر اصلی کامیون های ایرانی همچنان بزرگراه گوریس-کاپان است که بخش کوچکی از آن از قلمرو منطقه قبادلی عبور می کند، که آخرین بار تحت کنترل باکو قرار گرفت. مقامات آذربایجان کنترل گمرکی را انجام می دهند و هزینه های گمرکی و جاده ای را از رانندگان ایرانی که از این قسمت عبور می کنند دریافت می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала