نوازندگی و تبدیل ابزار نظافت به سازهای موسقی +ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نوازندگی و تبدیل ابزار نظافت به سازهای موسقی +ویدئو
نوازندگی و تبدیل ابزار نظافت به سازهای موسقی +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
اشتراک
هنرمندی و اجرای زیبای یک نوازنده خیابانی با ابزار نظافت مورد توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از اجرای زیبای یک هنرمند خیابانی در شهر سلمانیه منتشر می‌شود که توجه جمعی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف را به خود جلب کرده است. این هنرمند کرد با تبدیل جارو دستی و سطل‌های زباله به ابزار موسیقی برای رهگذران در خیابان‌ها و پارک‌های عمومی در شهر سلیمانیه موسیقی می‌نوازد.

او عطا نام دارد و جارو دستی و سطل‌های زباله خود را به ابزار موسیقی تبدیل کرده است تا این پیام را به جامعه برساند که ابزارهای نظافت می‌توانند باعث لذت و شادی مردم از موسیقی شوند. وی می‌گوید با این کارش نشان می‌دهد که پاکبانان شهر جایگاه مهمی در جامعه دارند و هنگام نظافت خیابان‌ها باید به آن‌ها احترام گذاشت.

کاربران فراوانی این هنرمند را تشویق و تحسین می‌کنند و عنوان می‌کنند او بسیار زیبا می‌نوازد و موسیقی او به موسیقی ملی ایران نزدیک است که جمعی از کاربران ایرانی با تماشای این ویدئوی کوتاه عنوان کردند این فرد را می‌شناسند و مدت‌ها در "درکه" در تهران می‌نواخت اما اکنون تصویر او را در فضای مجازی و در عراق می‌بینند. این کاربران معتقدند او برای کسب درآمد می‌نوازد نه برای رهگذران.

View this post on Instagram

A post shared by @zoorabad_karaj


برخی از کاربران نیز با اشاره به افزایش اجراهای موسیقی خیابانی در سال‌های اخیر در ایران عنوان می‌کنند بایستی به این هنرمندان توجه کرد و با کمک به آنها و جهت دادن به مسیرشان از هنر آنها در جهت بهبود شرایط این هنرمندان گام برداشت. گروهی از کاربران با نظر این هنرمند کرد موافق هستند و معتقدند احترام به پاکبانان واجب است چراکه آنها در زیبایی و پاکیزگی شهر نقش بسزایی دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала