دولت نباید در بازار سرمایه دخالت کند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر بورس
بورس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
اشتراک
کارشناس: در عرضه اولیه‌ها ایراداتی وجود داشت که این ضرر وارده به مردم باید جبران شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت که در عرضه اولیه‌ها ایراداتی وجود داشت که این ضرر وارده به مردم باید جبران شود.
وی در ادامه گفت:«این موارد از طریق هیأت داوری در بورس تعیین تکلیف خواهد شد. همچنین دولت نباید به صورت دستوری دخالت در بازار سرمایه کند. آنچه در خصوص بازار سرمایه مهم بوده این است که شناخت دقیقی از مکانیزم‌ها و کارکردهای بازار سرمایه به جامعه ارائه کنیم و با این ویژگی‌ها شاهد حضور افراد بیشتری در بازار سرمایه باشیم.
ورود مجلس ایران به افزایش چند میلیونی قبوض برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
ورود مجلس ایران به افزایش چند میلیونی قبوض
در حال حاضر عمدتا نگاهی که در جامعه نسبت به بازار سرمایه وجود دارد، نگاه کوتاه مدت است در حالی که این نگاه باید میان‌مدت یا بلندمدت باشد. تعداد بسیار معدودی در دنیا وجود دارند که بهره‌برداری کوتاه مدت از بورس می‌برند، این افراد کسانی هستند که ریسک بسیار بالایی به خرج می‌دهند و به صورت حرفه‌ای بورس را دنبال می‌کنند که این رویکرد نسبت به بورس سود و زیان خود را دارد.
توصیه ما به مردم این است که نگاه بلندمدت به بازار سرمایه داشته باشند؛ چنانچه این نگاه را داشته باشند، تغییرات قیمتی در کوتاه مدت مبنای تصمیم‌گیری نخواهد بود. در مواردی که تخلف وجود داشته و قیمت‌گذاری ناصحیح صورت گرفته و موجب ضرر و زیان مردم شده دولت باید نسبت به جبران ضرر مردم به سرعت اقدام کند.
همچنین دولت نباید به صورت دستوری دخالت در بازار سرمایه کند و در عرضه اوراق قرضه و عرضه سهام شرکت‌ها دقت‌ بیشتری صورت گیرد. به هیچ عنوان نباید از قیمت‌گذاری دستوری در بازار سرمایه استفاده کرد چرا که این نوع قیمت‌گذاری آفت تغییرات قیمت در بازار سرمایه به شمار می‌آید.
همچنین باید از بخشنامه‌هایی که شرکت‌های بورس را بامحدودیت مواجه می‌کند، پرهیز شود، لذا مداخلات دولت در بازار سرمایه باید به حداقل ممکن برسد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала