بخاری‌های هفت میلیونی در بازار ایران به علت گرانی آهن +عکس

© Fotolia / Pakhnyushchyyبخاری‌های هفت میلیونی در بازار ایران به علت گرانی آهن +عکس
بخاری‌های هفت میلیونی در بازار ایران به علت گرانی آهن +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
اشتراک
گرانی قیمت بخاری در آستانه فصل سرما با انتقاد کاربران در صفحات اجتماعی روبرو شده است.
به گزارش اسپوتنیک، با نزدیک شدن به فصل سرما در ایران قیمت بخاری نجومی شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت برخی بخاری‌ها به بیش از هفت میلیون تومان رسیده است. فعالان بازار می‌گویند بخاری دیگر در ساختمان‌های جدید کاربردی ندارد و به طور کلی در سال‌های اخیر تولید بخاری کاهش چشمگیری داشته است. همچنین عده‌ای معتقدند سبک تولید وسایل گرمایشی تغییر کرده است و یکی از دلایل نجومی شدن قیمت بخاری نیز به کاهش چشمگیر تولید بخاری ارتباط دارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ایران عنوان کرد: «۸۰ درصد مواد اولیه بخاری از آهن است. همچنین تولید بخاری هم به دلیل مجهز شدن ساختمان‌ها به وسایل گرمایشی و سرمایشی روز به روز کاهش پیدا کرده است. اما افزایش قیمت آهن، بخاری را گران کرده است همچنین سبک تولید، تغییر کرده است و در اکثر ساختمان‌ها پکیج و شومینه وجود دارد. ضمن اینکه در تهران دیگر متقاضی برای خرید بخاری وجود ندارد؛ شهرداری هم به سازندگان خانه مجوز تولید خانه با سیستم دودکش را نمی‌دهد، اکثر ساختمان‌ها به پکیج یا شوفاژ مجهز است، به همین دلیل تعداد فروشندگان و تولیدکنندگان بخاری هم اندک شده است.»

View this post on Instagram

A post shared by پارسینه (@parsine1)


کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش نشان می‌دهند. بسیاری از این کاربران عنوان می‌کنند گاز نیست که بخاری‌ای باشد و امسال هم طبق روال زمستان سال‌های پیش درگیر قطعی گاز می‌شویم؛ از طرفی نیز جای بسیار تاسف دارد که مسئولان ایرانی با بی‌اهمیتی و بی‌توجه‌ای به وضع معشیت مردم، قیمت وسایل گرمایشی را قبل از شروع زمستان به این شدت افزایش داده است.

اما جمعی این موضوع را تایید می‌کنند و با اشاره به ساخت و سازهای خانه‌های جدید عنوان می‌کنند به دلیل استفاده از پکیج‌های گرمایشی ساختمان‌ها، تقاضای کمتری برای خرید بخاری وجود دارد. عده‌ای از کاربران هم با سخنان طنز‌آمیز عنوان می‌کنند که با این اوضاع باید برگردیم به گذشته و شغل هیزم‌شکنی را مجددا دایر کنیم یا دست‌هایمان را به هم میمالیم و ها می‌کنیم و با درجا زدن و بغل کردن همدیگر از سرمای امسال رهایی یابیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала