هفت میلیارد دلار برای احداث نیروگاه سرمایه گذاری می شود

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova نیرگاه برق
 نیرگاه برق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
اشتراک
کارشناس: تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث ۱۰هزار مگاوات ظرفیت جدید با توجه به منابع مالی و رویکرد ملی، اجرا خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، سیدمهدی نیازی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که برآورد سرمایه‌گذاری برای احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه رقمی معادل ۷ میلیارد دلار است که طی سه سال این سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.
وی در ادامه گفت: «بر اساس رویکرد دولت سیزدهم، هم‌افزایی و تعامل بین وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه چند برنامه مشترک بین این دو وزارت تدوین شده است.
دیدار شرکت‌ های دولتی نفت و گاز روسیه با شرکت ملی گاز ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
تمایل شرکت‌ های روسی برای سرمایه‌ گذاری در صنعت گاز ایران
تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری احداث ۱۰هزار مگاوات ظرفیت جدید با توجه به منابع مالی و رویکرد ملی، اجرا خواهد شد. برآورد سرمایه‌گذاری برای احداث ۱۰هزار مگاوات، ۷ میلیارد دلار است که تا سال ۱۴۰۳ وارد مدار خواهند شد و به تامین برق پایدار در کشور کمک می‌کند».
همایون حائری، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو هم در این برنامه اظهار داشت: «بخش صنعت احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی را در برنامه دارد که تا سال ۱۴۰۳ وارد مدار خواهد شد. این ظرفیت، تامین برق پایدار و مطمئن برای بخش صنعت را به همراه دارد که بسته ویژه حمایتی هم از سوی وزارت نیرو برای آن آماده شده است.
اکنون توان پیک غیر همزمان برق صنایع ۲۲ هزار مگاوات و به طور همزمان ۱۷ هزار مگاوات است و این در حالی است که صنایع ۱۰۰ هزار کیلووات ساعت در سال مصرف دارند یعنی ۳۷ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند.
این اقدام دستاوردهای اقتصادی بزرگی را در پی خواهد داشت و با تکنولوژی پیشرفته می‌توان اقدام های دیگر از جمله ساخت ژنراتور را نیز در دستور کار قرار داد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала