آیا ایران و عربستان برای بازگشایی کنسولگری به توافق رسیدند؟

© Fotolia / Curioso Photography ایران عربستان
  ایران عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
اشتراک
منبع آگاه مستقر در عربستان گفت که دو طرف در آستانه توافق برای کاهش تنش بین دو کشور و جنگ نیابتی در منطقه در جریان دور آخر مذاکرات بودند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فرانس پرس»، با استناد یک دیپلمات که نخواست نامش فاش شود، ایران و عربستان برای بازگشایی کنسولگری به توافق اولیه رسیدند.
این منبع آگاه که مستقر در عربستان است، گفت که دو طرف در آستانه توافق برای کاهش تنش بین دو کشور و جنگ نیابتی در منطقه در جریان دور آخر مذاکرات بودند.
وی که از جزئیات مذاکره بین دو کشور آگاه است، اضافه کرد که دو طرف به احتمال بسیار زیاد در دور جدید مذاکرات که احتمالا چند روز آینده برگزار می‌شود، بر سر جزئیات نهایی به توافق می‌رسند.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز چند ماه گذشته اعلام کرد که ریاض خواهان رابطه ویژه و خوب با تهران است.
 آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات به عربستان
عربستان از سال 2015 با رهبری یک ائتلاف نظامی در جنگ داخلی یمن مداخله داشته و به گفته دیپلمات خارجی این کشور خواستار پایان جنگ در یمن است که میلیاردها دلار هزینه برای ریاض داشته است.
امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، نیز عنوان کرده بود که این مذاکرات در مسیر درست قرار دارند. وی‌ گفته بود: ما به نتیجه و توافق‌ هایی رسیده‌ ایم اما هنوز به گفتگوهای بیشتر نیاز است.
ایران نیز به علت تحریم‌های غیر قانونی ایالات متحده در چند سال گذشته متحمل مشکلات اقتصادی زیادی بوده که به گفته این دیپلمات، تهران درحالیکه چشم به احیای اقتصاد تحت تحریم خود دارد به دنبال فرصت‌های اقتصادی با ریاض می‌گردد.
یاسمین فاروق از بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی گفت که اکنون شانس بزرگتری برای رسیدن به توافق وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала