کارمند پنتاگون متهم به درز اطلاعات محرمانه زیردریایی شد

CC0 / Pixabay / کارمند پنتاگون متهم به درز اطلاعات محرمانه زیردریایی شد
کارمند پنتاگون متهم به درز اطلاعات محرمانه زیردریایی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا: کارمند پنتاگون در آوریل 2020 سعی کرد بسته ای از اسناد محرمانه زیردریایی‌ها را بفروشد.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به داده‌های وزارت دادگستری آمریکا، کارمند پنتاگون در آوریل 2020 سعی کرد بسته ای از اسناد محرمانه زیردریایی‌ها را بفروشد.
جاناتان توبی ۴۲ ساله که به اسرار  محرمانه در باره زیردریایی های اتمی دسترسی داشت سعی کرده بود با مقامات خارجی تماس برقرار کند. او نامه ای در باره فروش این اطلاعات برای آنها ارسال کرده بود.
در نامه او آمده بود:«خواهشمندم این نامه را به سازمان اطلاعات نظامی خودتان نشان بدهید. به نظر من این اطلاعات از اهمیت زیادی برای کشور شما برخوردار است. این یک واقعیت است».
وزارت دادگستری نام کشوری را که این نامه برای مقامات آن ارسال شده را ذکر نکرده است.
 زیردریایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
آیا آمریکا می تواند دست به شکار زیردریایی روسیه بزند؟
گفتنی است که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) گفته است که این طرح از آوریل ۲۰۲۰ شروع شد. در آن زمان جاناتان توبی یک بسته از اسناد نیروی دریایی را به یک دولت خارجی ارسال و تاکید کرد که تمایل دارد دستورالعمل‌های عملیاتی، گزارش‌های عملکرد و دیگر اطلاعات حساس را به این کشور بفروشد. این بسته در دسامبر گذشته به دست مامور اف.بی.آی در یک کشور خارجی نامشخص رسید. در اسناد دادگاه ذکر نشده است که اف.بی.آی چطور به این بسته رسید یا آن را از چه کسی دریافت کرد.
از این رو، اف.بی.آی یک عملیات مخفی چندین ماهه را آغاز کرد و یک مامور به عنوان نماینده یک رابط خارجی با توبی تماس گرفت و موافقت کرد تا هزاران دلار رمزارز بابت اطلاعات پیشنهادی این مهندس هسته‌ای پرداخت کند. براساس اعلام اف.بی.آی، این مامور مخفی پس از چندین هفته تماس ایمیلی، در ماه ژوئن حدود ۱۰ هزار دلار رمزارز برای توبی ارسال کرد و آن را نشانه حسن‌نیت و اعتماد دانست.
وزارت دادگستری آمریکا این زیردریایی‌ها را به عنوان زیردریایی‌های تهاجمی با موشک کروز توصیف کرده که دارای آخرین فناوری‌های رادارگریزی، گردآوری اطلاعات و فناوری سامانه‌های تسلیحاتی است. جاناتان توبی از سال ۲۰۱۲ در استخدام دولت آمریکا بود، دسترسی امنیتی بالا داشته و متخصص در نیروی محرکه هسته‌ای نیروی دریایی آمریکاست. او همچنین در آزمایشگاهی کار می‌کرد که به گفته مقامات روی نیروی اتمی برای نیروی دریایی آمریکا کار می‌کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала