بیزنس اینسایدر: آمریکا می خواست تایوان را به چین بدهد

CC BY-SA 4.0 / Supreme Dragon / Flags of the Cross-Strait entities (cropped photo)بیزنس اینسایدر: آمریکا می خواست تایوان را به چین بدهد
بیزنس اینسایدر: آمریکا می خواست تایوان را به چین بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
اشتراک
نشریه آمریکایی بیزنس اینسایدر نوشت: اگر چین بخواهد تایوان را به خاک خود الحاق کند، آمریکا با چین نخواهد جنگید.
به گزارش اسپوتنیک، دانیل دیویس سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا، در مقاله ای برای بیزنس اینسایدر گفت: در صورت درگیری با چین، ایالات متحده در طرف تایوان نمی جنگد.
قدرت نمایی چین با پرواز جنگنده های بیشتر به نزدیک حریم هوایی تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
قدرت نمایی چین با پرواز جنگنده های بیشتر به نزدیک حریم هوایی تایوان
او می نویسد: بهترین راه برای مهار پکن تشویق تایپه به سرمایه گذاری در دفاع شخصی و خرید سلاح است. سرهنگ دوم خواستار صراحت بیشتر در این زمینه شد.
این افسر گفت: اگر چین می خواهد جزیره تایپه را ضمیمه کند، ایالات متحده نباید وارد جنگی شود که پیروز آن نخواهد شد.
به گفته وی، اگر ایالات متحده در درگیری با طرف متحد خود مداخله کند، عواقب عظیمی به دنبال خواهد داشت: ده ها سال طول می کشد تا کشور از خسارات رهایی پیدا کند. در بدترین حالت، وضعیت می تواند از کنترل خارج شده و منجر به مبادله هسته ای بین قدرت های بزرگ شود.
دیویس متقاعد شده است که در چنین درگیری واشنگتن همه چیز را از دست خواهد داد و هیچ سودی نخواهد برد. اگر امریکا خویشتنداری نشان دهد، می تواند "برتری ضعیف شده توسط جنگ پکن" را بدست آورد.
تایوان یک کشور تا حدی در شرق جمهوری خلق چین شناخته شده است. این امر پس از آن بوجود آمد که نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک، در جنگ داخلی ۱۹۴۵-۱۹۵۰ توسط حزب کمونیست شکست خوردند و به جزیره نقل مکان کردند. پکن آن را بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین می داند و دولت تایپه را به رسمیت نمی شناسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала