آیا ایران واکسن « جانسون و جانسون» وارد خواهد کرد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکسن کرونا
واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
اشتراک
کارشناس: مجموع واردات و تولید داخل تا مرز ۲۰۰ میلیون ادامه خواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، دکتر سید حیدر محمدی، مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو اعلام کرد که تا این لحظه حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تامین کردیم که بخش اعظم و حدود ۹۰ درصدش مربوط به حوزه واردات و حدودا ۱۰ میلیون از آن برای بازار تولید داخلی بوده است. مجموع واردات و تولید داخل تا مرز ۲۰۰ میلیون ادامه می‌یابد.
وی در ادامه گفت: «خوشبختانه در صنعت داروسازی‌مان پیشرفت زیادی داشتیم و سرعت و شتاب این سرعت هم بسیار بالاست. تولیدکنندگان ما در سال ۱۳۹۹ از نظر عددی ۹۹ درصد حجم بازار دارویی‌مان را به خودشان اختصاص دادند که تقریبا نسبت با سال قبل دو درصد از نظر عددی رشد داشت. از نظر ریالی هم از ۷۰ درصد سهم ریالی بازار به ۸۵ درصد افزایش یافت.
سال گذشته بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان عدد بازار دارویی‌مان بود که نشان می‌دهد، به شدت از سوی واردات به سمت تولید می‌رویم و البته عمق تولیدمان هم زیاد می‌شود. یعنی ما در زمینه محصول نهایی و مواد اولیه مستمرا عمق تولید را زیاد می‌کنیم. زیرا تولید مراحل مختلفی دارد و هرچه تولید عمیقتر باشد، ارزبری کمتری دارد و طبیعتا شاخص ها و مولفه های تولید برایمان ارزشمندتر است.
علت فوت بیماران کرونایی بعد از تزریق واکسن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
علت فوت بیماران کرونایی بعد از تزریق واکسن
در حوزه داروهای کرونا سه داروی اصلی رمدسیویر، فاویپیراویر و توسیلیزومپ را تولید داخل داریم و هشت شرکت تولیدکننده رمدسیویر، سه تولیدکننده فاویپیراویر و یک تولیدکننده توسیلیزومپ داریم و اکنون به حدی رسیدیم که توان صادراتی خوبی هم بعد از پایین آمدن پیک پنجم داریم.
در حوزه واکسن کرونا هم اکنون سه تولیدکننده واکسن مجوز مصرف دریافت کردند و چند تولیدکننده هم در مسیر اخذ مجوز هستند که امیدواریم به زودی وارد این عرصه شوند. صنعت دارویی ما با افتخار جزو اولین های دنیاست.
ما واردات واکسن کرونا را ادامه می‌دهیم. تا این لحظه حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تامین کردیم که بخش اعظم و حدود ۹۰ درصدش مربوط به حوزه واردات و حدودا ۱۰ میلیون از آن برای بازار تولید داخلی بوده است. مجموع واردات و تولید داخل تا مرز ۲۰۰ میلیون ادامه می‌یابد.
فعلا در این زمینه برنامه ای نیست. ‌ البته قول داده بودند که به ما واکسن دهند که اجرایی نشد. ما هم با توجه به اینکه میزان تولید داخل مان زیاد است و مشکلی برای واکسن نداریم، اصرار نداشتیم. اگر ارسال کنند، دریافت می‌کنیم و اگر نه که تولید داخلی با وفور موجود است و مستمرا هم تولید داخلی افزایش میابد.
درباره زمان توزیع واکسن اسپایکوژن، این واکسن برای ورود به بازار آماده است و احتمالا طی این هفته یا هفته آینده وارد شده و ماهیانه سه میلیون دز به ما تحویل می‌دهند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала