انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق برگزار می شود

© AP Photo / Iraqi Parliament Media Officeانتخابات زودهنگام پارلمانی عراق برگزار می شود
انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق برگزار می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
اشتراک
در عراق با جمعیت 40 میلیون نفری در این انتخابات حدود 26.9 میلیون نفر واجد شرایط بوده و حق رای دارند.
به گزارش اسپوتنیک، انتخابات زودهنگام شورای نمایندگان (پارلمان) روز یکشنبه در عراق برگزار می شود. بیش از 3200 نامزد اعلام آمادگی کرده اند. در 83 حوزه انتخابیه، 109 حزب و 21 ائتلاف سیاسی برای تصاحب کرسی در نهاد قانونگذاری که عمدتا بر اساس مذهب و قومیت شکل گرفته است. در میان آنها هفت شیعه، چهار سنی و دو کرد، رقابت خواهند کرد.
مردم عراق امروز یکشنبه برای شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی به پای صندوق‌های رای رفتند. همزمان تمامی فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی بین استان‌ها بسته و تدابیر شدید امنیتی در مناطق مختلف این کشور حکمفرما شده است.
عراق، خودروهای ایرانی را به دلیل کیفیت پایین نپذیرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
عراق، خودروهای ایرانی را به دلیل کیفیت پایین نپذیرفت
این انتخابات یک سال زودتر از موعد مقرر و پس از برکناری دولت قبل در جریان اعتراضات مردمی 2019 علیه فساد برگزار می‌شود.
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با حضور در یکی از مراکز اخذ رای در بغداد رای خود را به صندوق انداخت. وی ضمن دعوت از عراقی‌ها برای مشارکت گسترده گفت از مردم کشورش می‌خواهد واقعیت موجود را از طریق حضور در انتخابات پارلمانی تغییر دهند.
حدود 26.9 میلیون نفر در عراق با 40 میلیون نفر جمعیت حق رای دارند. به گفته کارشناسان با توجه به بی اعتمادی زیاد به مقامات و بحران جاری در اقتصاد، مراقبت های بهداشتی و دیگر حوزه ها، بعید است میزان مشارکت مردم مانند انتخابات 2018 بیشتر از 40 درصد باشد.
ائتلاف جنبش صدر به رهبری به رهبری مقتدی صدر که به طور سنتی خواستار عدالت اجتماعی، ساخت مدارس و بیمارستان ها و همچنین عدم دخالت خارجی ها در امور داخلی عراق است، بیشترین شانس پیروزی را دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала