تکذیب خبر ممنوعیت ورود کامیون های ایرانی به ترکیه

© AFP 2023 / Marijan Muratتکذیب خبر ممنوعیت ورود کامیون های ایرانی به ترکیه
تکذیب خبر ممنوعیت ورود کامیون های ایرانی به ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
اشتراک
رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه با ایران با تکذیب ممنوعیت ورود کامیون های ایرانی به ترکیه گفت که هدف جامعه ما توسعه تجارت بین ترکیه و ایران است. ما سالهاست که روی این موضوع کار می کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، اوزجان آلاش، رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه با ایران گفت: "روزنامه نگاری که با ما تماس گرفت پرسید که آیا ایست های بازرسی در مرز ترکیه و ایران بسته شده است یا خیر، ما اعلام کردیم که چنین اطلاعاتی نداریم و با اشاره به ضرورت تأیید آن با مقامات رسمی ، مکالمه را پایان دادیم. ما در گفتگو با تلویزیون دولتی آذربایجان همین را گفتیم. هدف جامعه ما توسعه تجارت بین ترکیه و ایران است. ما سالهاست که روی این موضوع کار می کنیم".
پیشتر در خبرها آمده بود که اوزجان آلاش، رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه با ایران گفته بود: تصمیم ترکیه مبنی بر بستن گذرگاه های مرزی به روی کامیون های ایرانی اقدامی در پاسخ به تصمیم تهران درباره ممنوعیت ورود کامیون های ترکیه ای به این کشور بوده است. گردش تجاری بین ایران و ترکیه به دلیل اوضاع متشنج در مرز ایران با جمهوری آذربایجان به طور کامل متوقف شده است. به گفته وی، این وضعیت می تواند تاثیر منفی بر روابط تجاری بین تهران و آنکارا داشته باشد، روابطی که هم اکنون هم بخاطر وضعیت کرونا کاهش داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала