عزت الله مهرآوران در ابتلا به اثر کرونا درگذشت

CC BY 4.0 / IRNA / عزت الله مهرآوران
عزت الله مهرآوران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
اشتراک
عزت الله مهرآوران، بازیگر سینما و تلویزیون، ایران شب گذشته (جمعه، شانزدهم مهر) بر اثر سکته قلبی ناشی از کرونا در هفتاد و دو سالگی درگذشت.
به گزارش اسپوتنیک، نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اعلام این خبر گفت: عزت هنرمندان و کسی که مهر می ورزید به همه متاسفانه دیشب در بیمارستان آتیه به سرای دیگر رفت.
فتحعلی اویسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
فتحعلی اویسی درگذشت
عزت‌الله مهرآوران از پنجم مهر ۱۴۰۰ به علت ابتلا به کرونا و درگیری بالای ۹۰  درصد ریه در بیمارستان آتیه بستری بود و مدتی را بنا به نظر پزشکان با توجه به شرایط درگیری ریه در خواب مصنوعی به سر برد. وی متولد زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸، بازیگر شناخته شده تئاتر، ‌سینما و تلویزیون است. شروع کار این هنرمند با درخشش در ادوار ابتدایی جشنواره تئاتر فجر بوده در مقام کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بازیگر بود.
مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان، بازیگر کارگردان، فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه ۱ هنر از وزارت ارشاد می باشد که از قبل انقلاب بازی در جلوی دوربین را تجربه کرده است.
وی سابقه بازی و درخشش در آثاری چون سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و واقعه‌خوانی جهاز جادو به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی را در کارنامه خود دارد.
بازی در فیلم‌های سینمایی خوابم می‌آد،‌ آتیش بازی،‌ بانوی من، مومیایی ۳، سیب سرخ حوا، آژانس شیشه‌ای، تارهای نامریی و سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی چون لیسانسه‌ها، ایراندخت، ناخونک، هیولا، ریکاوری، فوق لیسانسه‌ها، زیر همکف، پدر پسری، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، می‌خواهم زنده بمانم، بچه مهندس ۴، زن زندگی مرد زندگی، ساخت ایران ۳ از دیگر فعالیت‌های این بازیگر پُر کار و خوش‌نام ایران بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала