وزیر خارجه سوریه به تهران خواهد رفت

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyوزیر خارجه سوریه به تهران خواهد رفت
وزیر خارجه سوریه به تهران خواهد رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
اشتراک
فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در روزهای آینده به تهران خواهد رفت.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران از سفر فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه به تهران در روزهای آینده خبر داد.
 وزیر خارجه ایران در روز شنبه و بعد از دیدار با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه استراتژیک است و سوریه متحد استراتژیک ایران است و ما در این سال‌ها نشان دادیم که هیچ‌گاه در روزهای سخت متحدان خود را تنها نمی‌گذاریم.
وزیر خارجه ایران برای دومین بار راهی سوریه خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
وزیر خارجه ایران برای دومین بار راهی سوریه خواهد شد
وی همچنین با اشاره به اینکه در زمان مبارزه با تروریسم در کنار سوریه بودیم در کنار سوریه هستیم و فعالانه دو کشور با یکدیگر همکاری و تعامل دارند، گفت: هر دو کشور به دنبال این هستند که توافقات اخیر بین دو کشور را هرچه زودتر اجرایی و عملیاتی کنند.
وی به  آمادگی ایران برای حضور  در مرحله جدید حیات سیاسی سوریه و گسترش روابط دو  کشور در  زمینه‌های مختلف کرد و گفت: دو کشور دارای منابع و ظرفیت های زیادی هستند و انشاءالله مردم دو کشور از اجرایی شدن این توافقات بهره ببرند .
وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به دیدار امروز خود با رئیس جمهور سوریه گفت : در این دیدار درباره مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردیم، آقای بشار اسد دیدگاه های بلندی دارند. 
وی همچنین با اشاره به دیدار و رایزنی‌های امروزش با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز گفت : رایزنی های  خوبی با آقای فیصل المقداد داشتیم  و امیدواریم دیدار بین  مقامات دو کشور در سطح بالاتر در زمان خودش شکل بگیرد  .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала