وزارت دفاع روسیه ظاهر اولین موشک فوق سبک روسی را منتشر کرد + عکس

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationوزارت دفاع روسیه ظاهر اولین موشک فوق سبک روسی را منتشر کرد + عکس
وزارت دفاع روسیه ظاهر اولین موشک فوق سبک روسی را  منتشر کرد + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
اشتراک
وزارت دفاع روسیه مشخصات فنی موشک پرتابگر فوق سبک جدید روسی "ایرکوت" را ارائه کرده است. این مشخصات در شماره جدید مجله "تکنیک و فناوری های فضایی" درج شده که توسط شرکت موشکی و فضایی روسی "انرگیا" (Energia) منتشر می شود.
به گزارش اسپوتنیک، از این خبر که روسیه در حال ساخت  یک سامانه  موشکی فضایی متحرک به نام "ایرکوت" است در پایان ماه سپتامبر پس از گزارش سالانه آژانس فضایی روسیه "روس کاسموس"  (Roskosmos) اطلاع حاصل شد. متخصصان شرکت "انرگیا"خاطرنشان می سازند که این پروژه توسط  یک شرکت روسی  به نام   TsNIIMash اجرا می شود.
قرار است این موشک جدید از پایگاه فضایی "پلستسک" پرتاب شود. در نظر است که دو نوع از این موشک:یکی  یکبار مصرف و دیگری قابل استفاده مجدد با امکان بازگشت روی بالها ساخته شود.
وزن برخاست موشک یکبار مصرف 23.6 تن خواهد بود. این موشک  قادر است 584 کیلوگرم محموله را به مدار نزدیک زمین (200 کیلومتر) و 84 کیلوگرم را به مدار ثابت زمین منتقل کند. موشک قابل استفاده مجدد سنگین تر - 25 تن خواهد بود. این موشک قادر است 398 کیلوگرم محموله را به مدار نزدیک زمین و 60 کیلوگرم را به مدار ثابت زمین برساند.
برنامه ریزی شده که به عنوان سوخت از مخلوط اکسیژن و  متان در موشک و هپتیل با آمیل در مرحله فوقانی (که به آن "ماژول آپوگی" گفته می شود) استفاده شود.
اولین پرتاب هر دو نوع موشک پرتابگر برای سال 2024 برنامه ریزی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала