دختر نوجوان فنلاندی برای یک روز به صورت نمادین رئیس جمهور شد +ویدئو، عکس

© Photo / CGP Greyدختر نوجوان فنلاندی برای یک روز به صورت نمادین رئیس جمهور شد +ویدئو، عکس
دختر نوجوان فنلاندی برای یک روز به صورت نمادین رئیس جمهور شد +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
اشتراک
نوجوان ۱۶ ساله به مدت یک روز پا جای پای سائولی نینیسته، رئیس جمهور فنلاند گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، واگذاری نمادین قدرت به نلا سالمینن نوجوان ۱۶ ساله در روز چهارشنبه ششم اکتبر به مدت یک روز در فتلاند در راستای کارزار «قدرت گیری دختران» انجام شده است. کارزار «قدرت گیری دختران» در این کشور اسکاندیناوی از سوی سازمان غیردولتی بین‌المللی «پلان اینترنشنال» برای افزایش آگاهی دختران به توانایی‌هایشان و همچنین ترویج حقوق آنان راه افتاده است. از همین رو نلا سالمینن در کنار رئیس جمهور فنلاند با سیاستمداران ملاقات کرد و در یک کنفرانس اقلیمی سخنرانی کرد.

نلا از تجربه یک روزه‌ی که به صورت نمادین رئیس جمهور فنلاند شده بود به عنوان بهترین تجربه‌های زندگی‌اش نام برد و گفت: «باید توانایی‌های دختران بیشتر شناخته شود و همچنین آن‌ها باید بیشتر در سیاستگذاری‌ها مشارکت داشته باشند.»
اوهمچنین در ادامه گفت: «منصفانه نیست تصمیم‌هایی که تأثیر زیادی بر من دارند بدون پرسیدن نظر هم نسل‌هایم گرفته شوند.»

View this post on Instagram

A post shared by sinanews (@sinanews2020)


این نوجوان ۱۶ ساله در مورد آثار اطلاعات غلط درباره‌ جنسیت که در فضای مجازی منتشر می‌شوند با رئیس جمهور فنلاند گفتگو کرد. و گفت: «اطلاعات غلط و ضد اطلاعات در اینترنت رشد کرده به گونه‌ای که پیدا کردن اطلاعات درست واقعاً دشوار است.»

کاربران عنوان می‌کنند با وجود اینکه نخست وزیر و رهبران تمام احزاب و اکثر وزرای دولت فنلاند زن هستند، در راستای حمایت از زنان جهت برابری جنسیتی یک دختر نوجوان را برای یک روز رئیس جمهور کرده‌اند؟! این کاربران عنوان می‌کنند مگر زنان این کشور با وجود چنین موقعیت‌های شغلی و پذیرش این چنینی در جامعه، مظلوم هستند که این گونه شوآف می‌گذارند؟!

برخی از کاربران نیز عنوان می‌کنند فنلاند یکی از مردستیزترین کشورهای جهان است و آن را با ایران مقایسه می‌کنند و عنوان می‌کنند برخلاف کشور فنلاند در ایران مردسالاری رواج دارد و مسئولین حتی برای دقیقه‌ای هم حاضر نیستند میز خود را به کسی بدهند.
جمعی از کاربران ضمن اظهار تاسف از اینکه در سراسر دنیا زن جایگاه خاصی ندارد و به این شکلی به صورت نمادین او را در جایگاه و مقام بلند پایه کشوری قرار می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала