نماینده مجلس ایران: تجربه تلخ برجام نباید تکرار شود

CC BY 4.0 / IRNA / نماینده مجلس ایران: تجربه تلخ برجام نباید تکرار شود
نماینده مجلس ایران: تجربه تلخ برجام نباید تکرار شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ما به هیچ وجه مخالف مذاکره و توافق نیستیم اما دولت سیزدهم مراقب است تا تجربه تلخ برجام تکرار نشود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، ابراهیم رضایی درباره سازوکار انجام مذاکرات در دولت سیزدهم، اظهار کرد: ما به هیچ وجه مخالف مذاکره و توافق نیستیم اما معتقدیم که مذاکره باید از موضع عزت باشد و نباید مجدداً توافقی مانند برجام که برد - باخت و به ضرر جمهوری اسلامی ایران بود، منعقد شود.
وی بیان کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس با این هدف تصویب شد که طرف مقابل در چارچوب حرکت کند و هر دولتی هم ملزم به رعایت آن است.
لاوروف: ایران برای از سرگیری مذاکرات درباره  برجام در وین آماده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
لاوروف: ایران برای از سرگیری مذاکرات درباره برجام در وین آماده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تأکید کرد: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و اصل نود به طور دقیق نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را رصد می‌کنند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ما نمی‌گذاریم تجربه تلخ برجام دوباره تکرار شود، گفت: البته دولت سیزدهم در مذاکرات دقت کافی خواهد داشت تا مشکلاتی که دولت روحانی در مذاکرات ایجاد کرد، دیگر تکرار نشود.
رضایی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران کوتاه نمی‌آید و ما اصرار داریم که این قانون به طور کامل و دقیق اجرا شود چرا که به نفع مصالح و منافع ملی است.
وی در واکنش به برخی از افراد در جریان اصلاح طلب که ادعا می‌کنند سفارش خرید واکسن کرونا در دولت روحانی انجام شده بود، گفت: این اظهارات درست نیست و اگر آنان برای ادعای خود سند و مدرکی دارند، بهتر است آن را ارائه دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تأکید کرد: علت موفقیت دولت رئیسی در افزایش واردات واکسن کرونا آن بود که آنان غرب‌زدگی را کنار گذاشتند و ارتباط خود با کشورهای همسو و مستقل را تقویت کردند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما از یاد نمی‌بریم که اصلاح‌طلبان در زمان دولت روحانی می‌گفتند تحریم و FATF مانع واردات واکسن است، اما امروز که می‌بینند دولت سیزدهم در تأمین واکسن موفق شده است، باز هم فرافکنی می‌کنند. بهتر است که اصلاح‌طلبان واقع نگر باشند و دست از حاشیه‌سازی برای دولت مردمی بردارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала